الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

ارزش قراردادهای سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومان بود

صنعت حمل و نقل آنلاین: مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا در حوزه دریایی و بندری دچار انسداد و اخلال نشویم تحریم‌ها را چالش بزرگی بر سر راه تردد خطوط دریایی و تامین تجهیزات دانست.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، راستاد خبر از ساخت کشتی‌هایی با ظرفیت ۲۳ هزار TEU داد و در ادامه بیان کرد: این کشتی‌ها ۴۰۰ متر طول، ۶۰ متر عرض و ۱۷,۵ متر آبخور دارند و اگر کشورها بخواهند در فضای رقابتی باقی بمانند باید بتوانند شرایط را برای تردد این کشتی‌ها فراهم کنند.

مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی بیان کرد: طی سال‌های اخیر در حوزه سرمایه‌گذاری اقداماتی صورت گرفته است.

 

 ارزش قراردادهای سرمایه‌گذاری ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده که این امر سبب شده برای ۳۵ هزار نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شود.

پرونده مربوط به تحریم‌های ظالمانه کشور در این زمینه در جریان است و نماینده سازمان بنادر و دریانوردی نیز در سازمان جهانی دریانوردی فعالیت‌های مربوطه را پیگیری می‌کند. 

 

وی با تاکید بر تغییر رویکرد سازمان بنادر و دریانوردی از تقاضا محوری به برنامه محوری در حوزه توسعه بنادر، عنوان کرد: طرح جامع بنادر بزرگ بازرگانی برای ۱۱ بندر مدنظر قرار گرفته است و برای ۲۵ بندر کوچک نیز طرح ساماندهی در سه فاز ۵ ساله تعریف شده است.

مدیرعامل سابق سازمان بنادر و دریانوردی به طرح مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی کشور اشاره کرد و افزود: این طرح نیازمند تطبیق بود که در راستای آن گام برداشتیم؛ همچنین برنامه ریزی فضایی دریایی برای آب های تحت مسئولیت مدنظر قرار گرفته و ساختار سازمانی، سازمان بنادر و دریانوردی پس از ۲۰ سال به روز شده است.

سهم ۱۰ درصدی حمل و نقل ریلی کم است

ضرورت توسعه سواحل مکران

نقش سازمان بنادر؛ سیاست‌گذاری، هدایت و حمایت

 

مطالب رپورتاژ