الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

ضرورت توسعه سواحل مکران

صنعت حمل و نقل آنلاین: معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی، آدم نژاد، بعدازظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بر لزوم توسعه سواحل مکران و مد نظر گرفتن همکاری با کشورهای همسایه در پروژه توسعه بندر چابهار را الزامی دانست و وجود رقبا در این زمینه برای کشور را جدی قلمداد کرد.

وی در ادامه گفت: در شرایط تحریم بندر چابهار و سواحل مکران در موضوع ورود کالا به کشور کمک‌کننده بود.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، آدم نژاد با بیان اینکه ضرورت دارد، در مسیر تبدیل بنادر کشور به بنادر نسل سوم و چهارم گام برداریم و در بخش لجستیکی شرایط مطلوب‌تری را رقم بزنیم، بیان کرد: بنادر، مبادی ورودی و خروجی کالا هستند و در حوزه تجاری اهمیت قابل توجهی دارند.

وی اظهارداشت: در آستانه برنامه توسعه هفتم هستیم و یکی از مشکلات ما نبود درخواست‌های مناسب حمل و نقل در حوزه توسعه است و در برنامه‌های قبلی فقط سه موضوع اخذ عوارض، گرفتن مجوز و توسعه را دنبال کردیم.

وی ادامه داد: در پایانه‌ها به‌عنوان محلی برای تغییر مدل حمل و نقلی در مدیریت یکپارچه حمل و نقل مشکل داریم.

در پایانه‌های مرزی جاده‌ای، ریلی و فرودگاهی مشکلاتی در حوزه مدیریت یکپارچه داریم.

‌در موضوع هوشمندسازی حمل و نقل گام‌های مناسبی برداشته شده و باید به شاخص‌های API در لجستیک توجه کنیم که رشد محقق و شاخص‌ها مطلوب‌تر باشد.

آدم نژاد در ادامه بیان کرد: در حوزه حمل و نقل قوی‌ترین و منسجم‌ترین تشکل‌های صنفی را داریم که امیدواریم در تصمیم‌سازی‌ها مورد توجه باشند.

آدم‌نژاد با بیان اینکه نوسازی ناوگان به عنوان پروژه ملی در دستور کار است گفت:‌ برنامه نوسازی ناوگان در همه مدل‌های حمل و نقلی تهیه شده و تا هفته آینده تحویل وزیر راه و شهرسازی می‌شود که 10 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در هر 4 مدل خواهد بود.

مطالب رپورتاژ