الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

رویکرد سازمان بنادر ایجاد ساختار پیشگیری از فساد است

صنعت حمل و نقل آنلاین: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی نقش سازمان بنادر را سیاست‌گذاری، حمایت و هدایت دانست.

علی اکبر صفایی بیان کرد: ظرفیت سازی های جدید در حوزه دریا برای رونق و ایجاد اشتغال، توسعه ناوگان دریایی جنوب و شمال، جذب، آموزش، صلاحیت و الحاق نیروی انسانی دریایی، توجه جدی به جوانان در حوزه دریایی، طراحی و اجرای ساختارهای پیشگیری از فساد، شفافیت و ارائه خدمت به صورت مجازی، توجه جدی به مباحث ایمنی، حفاظت محیط زیست دریایی و امنیت دریانوردی و ماموریت های نیروهای ارزشی و توانمند نظامی کشور (ارتش و سپاه) از دیگر رویکردهای سازمان بنادر و دریانوردی در آینده است.

وی افزود: ایجاد و توسعه فعالیت‌های دریایی در سواحل مکران، توجه جدی به تسهیل تجارت با کشورهای همسایه در شمال و جنوب، ارتقاء شاخص‌های بهره‌وری، تدوین برنامه حوزه دریا با مشارکت نخبگان و فعالان حوزه حمل و نقل دریایی و نیز توجه به اصحاب رسانه در حوزه دریا از دیگر رویکردهای سازمان بنادر و دریانوردی است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به ضرورت همکاری با بخش خصوصی و نخبگان دریایی، بیان کرد: قصد داریم، تیم نخبگان دریایی را تشکیل می‌دهیم تا به بهترین شکل ممکن برنامه‌ها در حوزه دریایی و بندری را پیش ببریم.

صفایی یادآور شد: فعالان بخش خصوصی بارها از تمام وجود خود مایه گذاشتند و در حالی که می‌توانستند به راحتی در خارج از کشور فعالیت کنند و آسایش کامل داشته باشند به کشور آمده، سرمایه گذاری کرده و با انجام کار با تحریم مقابله کردند. بنابراین تقویت و حمایت از تجار فعال در حمل و نقل دریایی به منظور تسهیل تجارت با کشورهای همسایه هم در جنوب و هم در شمال، در برنامه است و به زودی شاهد نقش آفرینی در این بخش خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه ناوگان دریایی در جنوب و شمال کشور را در دستور کار قرار داده‌ایم. تلاش می‌کنیم از ظرفیت دریای خزر که تحریم‌ها مشمول آن نمی‌شود، استفاده کنیم و به راحتی با همسایگان شمالی ارتباط برقرار کنیم همچنان که سیاست دولت سیزدهم تقویت ارتباط با آنهاست.

وی افزود: زمانیکه آمریکایی‌ها به دنبال ایجاد محاصره دریایی برای ایران بودند و تحریم هایی وضع کردند و در این خصوص، اعلام رای کردند، توانستیم در همراهی با فعالان حمل و نقل دریایی با سختی‌های فراوان از مشکلات عبور کنیم. هم اکنون نیز با تحریم‌هایی که ایجاد می‌کنند به دنبال آن هستند تا با ایجاد مانع در راه‌های دریایی و کریدورهای مختلف، بدون تحریم نانوشته، راه را بن بست کنند که قطعا استراتژی ما  حضور فعالان حوزه دریا و خنثی کردن این تحریم هاست.

صفایی ارتقای شاخص‌های بهره‌وری در بخش‌های لجستیک، حمل و نقل دریایی و بندری را از موضوعات در دستور کار برشمرد و افزود: سند توسعه دریایی با حضور نخبگان دریایی و با تایید وزیر راه و شهرسازی تدوین و ملاک عمل خواهد بود که در تدوین این سند، حتما از نظرات نمایندگان مجلس که دغدغه آنها رفع مشکلات است استفاده می‌کنیم.

 

مطالب رپورتاژ