واکسن کرونا

ایران ایر برای ارسال واکسن فایزر به کشور نقش ایفا کند

 

واکسن کرونا
آرین علی‌پور مدیرعامل شرکت حمل و نقل بین‌المللی ویرا در بلژیک

هم‌اکنون واکسن‌های شرکت فایزر که در بلژیک تولید می‌شوند به تدریج به سراسر جهان ارسال می‌شوند. مدیرعامل حمل‌و نقل بین‌المللی ویرا که در زمینه انتقال واکسن، دارو و مواد غذایی در اروپا فعالیت می‌کند و یکی از حمل کنند گان تخصصی  واکسن به شمار می‌رود، اعلام آمادگی کرده تا واکسن‌ها را نیز به ایران حمل  کند

آقای آرین علی‌پور مدیرعامل ایرانی شرکت ویرا در بلژیک در گفت‌وگوی اختصاصی با صنعت حمل و نقل آنلاین گفت: هم‌اکنون مجهزترین خط هوایی برای انتقال واکسن‌ها شرکت لوفت‌هانزاست که به دلیل قطع پرواز به ایران امکان برنامه‌ریزی ندارد، گزینه بعدی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) است که در صورت رعایت برخی شیوه‌نامه‌ها می‌تواند در این بازار به طور جدی فعال باشد و نقش تاریخی ایفا کند.

به گفته مدیرعامل شرکت حمل و نقل بین‌المللی ویرا نکته ویژه برای انتقال واکسن، اختلاف در حجم زیاد برای توزیع در دمای بسیار پایین است. دمای واکسن ها بایخ خشک نگه داری توسط کامیون وهواپیما با دمای مناسب حمل می شود .چنین بسته بندی هایی می تواند دمای واکسن را تا منفی ۷۰ درجه حفظ نماید.

منتهی شرکت هواپیمایی ایران ایر لازم است تا برای اختصاصی کردن برخی پروازها به دلیل حساسیت‌های حمل این نوع واکسن تمیداتی انجام دهد، در بسته‌بندی‌ها مواردی را به دقت رعایت کند و به این ترتیب با همین ناوگان فعلی عملیات حمل و نقل واکسن امکان‌پذیر خواهد بود تا بتوان در مدت ۵ ساعت بسته‌های واکسن از فرانکفورت به فرودگاه امام در ایران حمل شود.

مطالب مرتبط:

لجستیک واکسن کرونا به اندازه کشف آن حیاتی است!

تاثیر ویروس کرونا بر حمل‌ و ‌نقل بین‌المللی دریایی

آیا زیرساخت‌ها برای انجام تست کرونای مسافران مهیاست؟

او افزود: ایران ایر در حال حاضر از اروپا به ایران سرویس ناوگان باری ندارد وهواپیماهای مسافربری طبیعتا  مجهز به سامانه ها سرد ساز درداخل هواپیما نیستند ولی ازآنجا که پرواز فرانکفورت به فرودگاه امام خمینی ۵ ساعت طول می کشد کماکان امکان حمل وجود دارد.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل بین‌المللی ویرا تاکید کرد: در پروازهایی که برای این کار اختصاص پیدا می‌کند، نباید درگیر معطلی بارهای جانبی دیگر باشیم و اولویت انتقال واکسن از هر فعالیت دیگری واجب‌تری است ما می توانیم بانمایندگی فروش ایران ایر  درآلمان  همیاری کنیم که حساسیت های حمل این کالا بادقت بیشتری انجام شود.

آقای علی‌پور خاطرنشان کرد که شرکت حمل و نقل بین‌المللی ویرا برای شرکت‌های دارویی تسهیلات ویژه‌ای از نظر کرایه حمل در نظر گرفته است. او تاکید دارد که انبارهای فرودگاه امام باید برای حفظ دمای واکسن‌ها به دستگاه‌های ویژه‌ای مجهز باشد تا بتواند برای دوره زمانی ای که بار ترخیص می‌شود دمای واکسن را ثابت نگه دارد. این شرکت می‌تواند  درصورت نیاز  مشاوره‌های لازم را برای تامین  تجهیزت ارایه کند.

 

 

 

واکسن کرونا
روش بسته‌بندی بسته‌های واکسن کرونا در شرکت فایزر

 

مطالب رپورتاژ