هموار شدن فعالیت کسب‌و‌کارهای اینترنتی با زیرساخت لجستیکی تی‌نکست

پدیده‌ای در صنعت پست و لجستیک کشور

توانمند سازی کسب وکارهای اینترنتی با زیر ساختی لجستکی هموارتر از گذشته خواهد شد و تی نکست نقش اساسی در این مسیر ایفا خواهد کرد.

اگر چه ترافیک واژه ای بیگانه در فرهنگ شهری ما نیست اما ضرر و زیان های آن برای کسب و کارها هنوز هم ناشناخته به نظر می رسد.

کسب و کارهایی که با شیوع ویروس کرونا و پس از آن کاهش سرعت اینترنت ضربه سنگینی را متحمل شدند و حالا نیز به دلیل ترافیک‌های سنگین آسیب‌پذیر شده‌اند. شاید به همین دلیل است که شرکت تی‌نکست درصدد یافتن راه‌حلی برای کسب و کارهای اینترنتی برآمد و در این راستا به عنوان یکی از تاثیر گذارترین بازیگران صنعت پست لجستیک توانسته با نوآوری های خود در مسیر جلب رضایت گیرندگان قدم های موثری بردارد و سرعت ارسال را افزایش داده و با جا به جا کردن بیش از 10 هزار مرسوله در یک روز رکورد شکنی کند.

 

لجستیک درون شهری دریچه ای به سمت توسعه و تقویت کسب و کارهای اینترنتی

روزانه هزاران بسته در شهر تهران جا به جا می شود که البته به خاطر عدم شناخت مخاطب از سرویس های موجود در بازار می بایست هزینه های سنگین ارسال مرسوله را نیز متحمل شود. در همین راستا تینکست با ارائه قیمت ثابت تهران شرایطی ایجاد نموده تاکسب و کارها  بتوانند محصولات خود را عرضه کنند. صاحبان این کسب و کارها می‌توانند از دو مدل زمانی (همان روز و یا روز بعد) استفاده کرده و محصولات خود را به مناطق 22گانه تهران و حومه آن ارسال کنند. ضمن آن که فضای رهگیری محصولات در اختیار آنها قرار می‌گیرد و آرامش را به دارندگان آن هدیه می‌کند. کسب و کارها می‌توانند با کد پیگیری که در اختیار دارند مرسوله خود را رهگیری کنند و آخرین وضعیت نکست یارهای حامل مرسوله خود را ببینند.

تحویل مرسولات نیز یکی دیگر از معضلات کسب و کارهای اینترنتی و خانگی است که در تی‌نکست به آن توجه شده است. صاحبان این کسب‌و‌کارها می‌توانند امضای تحویل گیرنده را به صورت آنلاین مشاهده کنند و اگر تحویل‌گیرنده در محل حاضر نبود عکس آدرس برای او ارسال می‌شود تا مشخص شود راننده تا آدرس مورد نظر تحویل گیرنده مراجعه کرده است.

احتمال دارد که تحویل‌گیرندگان نتوانند آدرس ثابتی را اعلام کنند در این صورت نیز باز به مرسوله خود دست پیدا خواهند کرد. چرا که تی‌نکست با توافق با شرکت جابار در تمام مال‌هاو مراکز تجاری اداری تهران صندوقی دارد به نام لاکر‌های هوشمند جابار که تحویل‌گیرنده با انتخاب یکی از آنها می‌توانند محل را انتخاب کرده و هر زمان که وقت دارد بسته خود را دریافت کنند.

مسیریابی های مکانیزه و سرویس‌های 4 ساعته (اکسپرس) به کل تهران نیز از مواردی است که در چهار سال گذشته تی‌نکست را از دیگر رقبایش متمایز کرده است.

هموار شدن فعالیت کسب‌و‌کارهای اینترنتی با زیرساخت لجستیکی تی‌نکست

فهرست مطالب

مطالب رپورتاژ