الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

آغاز اعزام زائران خدا پس از 9 سال وقفه

صنعت حمل و نقل آنلاین: عملیات اعزام حجاج حج عمره 1403 از سوم اردیبهشت‌ماه از دو فرودگاه امام خمینی (ره) در تهران و فرودگاه مشهد مقدس آغاز شد. سعید چلندری، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)، محمدحسین آجیلیان ممتاز، مسئول عملیات حج شرکت‌ فرودگاه‌ها و شمس‌الدین فرزادی‌پور، مدیرعامل ایران‌ایران، اطلاعاتی در خصوص نحوه برگزاری اعزام حجاج به عربستان پس از وقفه 9 ساله در اختیار رسانه‌ها قرار دادند.  

سعید چلندری، مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره)

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، مدیرعامل شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) با بیان این نکته که پس از 9 سال وقفه، اعزام 50 درصد زائران خانه خدا از ترمینال سلام آغاز شد گفت: این عملیات از سوم اردیبهشت با اعزام زائران خانه خدا از ترمینال سلام هم‌زمان با برگزاری مراسم بدرقه با حضور نواب نماینده ولی فقه در امور حج و زیارت و حسینی رئیس سازمان حج و زیارت و عبدالله بن سعود العنزی سفیر کشور عربستان در ایران و تنی چند از مقامات کشوری و لشکری آغاز شد و عملیات رفت تا ۱۳ اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

سعید چلندری با بیان اینکه در عملیات حج عمره امسال پنج هزار و ۷۲۰ زائر خانه خدا عازم سرزمین وحی می‌شوند، اظهار کرد: دو هزار و ۸۶۰ زائر از طریق ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای انجام این فریضه مقدس عازم عربستان می‌شوند و در مجموع همین میزان نیز از ۱۰ فرودگاه دیگر به عمره مفرده مشرف می‌شوند.

رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با بیان اینکه آخرین پرواز برگشت زائران در تاریخ ۲۳ اردیبهشت خواهد بود، گفت: تمامی پروازها توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) انجام می‌شود.

سعید چلندری خاطرنشان کرد: اعزام زائران حج تمتع نیز از ۲۴ اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود و ترمینال سلام به‌عنوان پایانه زیارتی با مساحت ۵۴ هزار مترمربع ظرفیت بسیار بالایی برای ارائه خدمات به حجاج و زائران عتبات را در سطح بسیار خوب دارد.

محمد حسین آجیلیان ممتاز، مسئول عملیات حج شرکت ‌فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران

شکل‌گیری کمیته‌های تسهیلاتی و امنیتی در فرودگاه‌ها 

محمدحسین آجیلیان ممتاز، مسئول عملیات حج شرکت‌فرودگاه‌ها گفت: دو هزار و هشتصد و شصت زائر از طریق فرودگاه‌های شرکت فرودگاه‌های کشور اعزام می‌شوند و همین تعداد از فرودگاه امام خمینی و در مجموع دو پرواز روزانه از ایران به عربستان و هر کدام 260 هزار زائر اعزام می‌شوند.

آجیلیان با تاکید بر انجام همه اقدامات لازم برای اعزام زائران خدا به عربستان بیان کرد: کمیته‌های تسهیلاتی و امنیتی در فرودگاه‌ها شکل گرفته است. در خصوص مسیر تردد زائرین، هماهنگی‌های لازم برای بار و شرایط تردد آن‌ها با فرودگاه‌ها انجام شده است و اگر احتمالا تاخیری صورت گیرد از طریق شرکت‌های هواپیمایی به زائران اطلاع‌رسانی می‌شود.

اخبار مرتبط:

اعزام بیش از ۸۷ هزار زائر در عملیات حج تمتع ۱۴۰۳

مسئول عملیات حج شرکت‌فرودگاه‌ها در ادامه گفت: عمره مفرده 10 روزه است و روزانه دو پرواز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها انجام می‌شود.

پرواز رفت به سرزمین وحی تا 13 اردیبهشت ادامه دارد و سفر عمره با آخرین پرواز برگشت زائرین به کشور در تاریخ 23 اردیبهشت به پایان می‌رسد.

 

قرار است تا آغاز حج تمتع بیش از 5 هزار زائر از 11 فرودگاه کشور عازم سرزمین وحی شوند.

 

شمس‌الدین فرزادی‌پور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر
شمس‌الدین فرزادی‌پور، مدیرعامل شرکت هواپیمایی ایران ایر

شمس‌الدین فرزادی‌پور، مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: علاوه بر تهران از شهرهای مشهد، زاهدان، اهواز، تبریز، یزد، کرمان، بندر عباس، ساری، اصفهان و شیراز عملیات حج عمره درحال انجام است.

هماهنگی‌های مورد نیاز مربوط به بخش هوایی و هواپیمایی جمهوری اسلامی انجام شده و نمایندگان ما در کشور عربستان مستقر شده‌اند و آماده خدمت‌رسانی به حجاج هستند.

 

 

مطالب رپورتاژ