الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

اعلام ظرفیت ۸۰ درصدی برای سفرهای برون‌شهری

صنعت حمل ونقل آنلاین،دستورالعمل جدید وزارت بهداشت برای اجرا از یکم آذرماه ۱۴۰۰ در خصوص الزامات فاصله گذاری اجتماعی در سفرهای برون شهری اعم از ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی ابلاغ شد.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، شهرام آدم نژاد معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی دستورالعمل جدید وزارت بهداشت در خصوص الزامات فاصله‌گذاری اجتماعی در سفرهای برون شهری اعم از ریلی، جاده‌ای، هوایی و دریایی را به رؤسای سازمان‌های بنادر و دریانوردی، شرکت راه‌آهن، سازمان هواپیمایی کشوری و سازمان حمل و نقل جاده‌ای ابلاغ کرد.

‎ بر اساس این ابلاغیه از ابتدای آذرماه، انجام سفرهای داخلی با ناوگان حمل و نقل برون‌شهری تنها با ارائه کارت واکسن و یا پی سی آر منفی با اعتبار ۷۲ ساعت امکان پذیر ‎است.

در سفرهای خارجی نیز  کارت واکسن و پی سی آر منفی می بایست ارائه شود.

‎همچنین طبق پروتکل جدید با توجه به وضعیت پوشش واکسیناسیون در کشور، ظرفیت پذیرش‌ مسافر در اتوبوس، قطار، هواپیما و شناور بر اساس شرط فوق افزایش خواهد یافت.

در این صورت پذیرش مسافر بر اساس دستورالعمل جدید از یکم آذر خواهد بود که در سفرهای برون شهری برای شناورها، اتوبوس‌ها و قطار حداکثر ۸۰ درصد ظرفیت خواهد بود؛ اما اگر پوشش واکسیناسیون عمومی به بیش از ۸۰ درصد برسد پذیرش مسافر در حمل و نقل دریایی، ریلی و جاده‌ای به ۱۰۰ درصد خواهد رسید. همچنین بر اساس این پروتکل پذیرش مسافران در هواپیما ۱۰۰درصد خواهد بود.

‎آدم نژاد در خصوص نحوه کنترل واجد شرایط بودن متقاضیان برای سفر  اعلام کرد: هم اکنون اقدامات و هماهنگی‌های لازم برای راه اندازی سکوی مدیریت هوشمند بیماری‌های همه‌گیر در بخش حمل و نقل با مسئولیت وزارت کشور و همکاری وزارت راه و شهرسازی در حال انجام است؛ بدین صورت که سامانه‌های فروش بلیت به سامانه استعلام وضعیت واکسیناسیون و همچنین قرنطینه افراد متصل و مجوز فروش بلیت بر این اساس صادر خواهد شد.

‎آدم نژاد در پایان افزود: زمان اجرای و تا آن زمان رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی بر اساس دستورالعمل قبلی الزامی است و در صورت مشاهده عدم رعایت پروتکل‌ها، با شرکت‌های خاطی برابر مقررات برخورد خواهد شد.

 

مطالب رپورتاژ