افزایش 49 درصدی خروج کامیون‌ها از پایانه‌های مرزی کشور در آذرماه سال جاری

صنعت حمل و نقل آنلاین: تعداد کامیون‌های خروجی از پایانه‌های مرزی کشور در آذرماه سال‌جاری نسبت به ماه قبل ۴۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، جواد هدايتي مدير كل دفتر ترانزيت و حمل و نقل بين‌المللي اين سازمان با اعلام اين خبر گفت: در آذرماه سال‌جاری تعداد ۱۵۹ هزار و ۹۹۶ دستگاه كاميون از پايانه‌های مرزي جاده‌ای تردد کرده‌اند که از روند جهشی تردد از مرزهای زمینی کشور حکایت دارد.

میزان صادرات و واردات و ترانزیت کالا

وی افزود: از اين تعداد حدود ۳۷ هزار دستگاه كاميون اقدام به صادرات كالا، ۱۰ هزار دستگاه كاميون مربوط واردات كالا و ۷۵۰۰ دستگاه كاميون هم اقدام به ترانزيت با حمل مستقیم یا یکسره کرده‌اند.

هدایتی خاطرنشان کرد: در آذرماه ۱۳۹۹ مرز بازرگان جایگاه نخست صادرات و واردات را به خود اختصاص داد، مرز جلفا در رتبه دوم واردات و آستارا در رتبه دوم صادرات از طریق حمل یکسره قرار گرفت.

 در این مدت فعال‌ترين مرز كشور در زمینه ترانزیت کالا پایانه مرزی باشماق کردستان و پس از آن پایانه مرزی دوغارون بوده است، همچنین بیشترین صادرات به‌ صورت ترانشيپمنت در مرز پرويزخان صورت پذیرفته است.

مبادلات و تردد كاميون‌ها در پایانه‌های مرزی كشورهای عراق و افغانستان

هدايتي بيشترين مبادلات و تردد كاميون‌ها را در پایانه‌های مرزی كشورهای عراق و افغانستان اعلام كرد و گفت: یکی از اقدامات شاخص رخ داده در آذرماه، افزایش ۴۹ درصدی خروج از پایانه‌های مرزی و در نتیجه کاهش ۲۰ درصدی تعداد کامیون‌های متوقف در پس‌کرانه پایانه‌های مرزی کشور بوده است.

به نقل از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي هدایتی ضمن تقدير از زحمات تمامی دست اندركاران در حوزه تجارت و حمل ونقل بین‌المللی کشور اعم از بخش‌های دولتی و خصوصی ذی‌ربط، اين افزایش کم نظیر تردد را مرهون همدلی و تلاش دست جمعی برای تحقق اهداف اقتصادی کشور در سال جهش تولید ذکر کرد.

مطالب رپورتاژ