دریافت مجوز تأمین مالی احداث آزادراه شیراز- بوشهر

صنعت حمل و نقل آنلاین: وزیر راه و شهرسازی خبر از دریافت مجوز تأمین منابع مالی احداث آزادراه و راه‌آهن شیراز – بوشهر از بازار سرمایه را داد.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، محمد اسلامی طی بازدید از پروژه‌های در حال احداث بندر کنگان در جنوب بوشهر، تصریح کرد: نکته حائز اهمیت بوشهر این است که منطقه کنگان و عسلویه جزو مناطق مهم اقتصادی و قطب انرژی کشور است، بدین جهت ضرورت دارد، توسعه راه‌های شریانی آن در اولویت قرار گیرد.

وی گفت: تا پایان سال جاری بخشی از کریدور بزرگراهی منطقه یاد شده به بهره‌برداری خواهد رسید.

لزوم توسعه بنادر بوشهر

عملیات اجرایی احداث موج شکن‌های توسعه بندر کنگان بوشهر، مطالبه مردمی بود و همان‌گونه که در سفر رئیس‌جمهور هم مورد تأیید قرار گرفت، این پروژه در سازمان بنادر طراحی شد و اکنون عملیات اجرایی این پروژه شروع شده است.

امیدواریم پیمانکار  پروژه، احداث موج شکن‌های توسعه بندر کنگان بوشهر، را با اهتمام ویژه در زمان‌بندی که متعهد شده، به پایان برساند.

اسلامی افزود: با بهره‌برداری از پروژه‌های این منطقه، مردم می‌توانند از یک بندر خیلی خوب، با کیفیت و با ظرفیت کشتی‌های ۲ هزار و ۵۰۰ تنی بهره‌مند شوند که قطعاً در اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم نقش بسزایی خواهد داشت.

تأمین اعتبار احداث راه‌آهن و آزادراه  شیراز- بوشهر

وزیر راه و شهرسازی گفت: موضوع مهم دیگری که در بوشهر دنبال شده و یک خبر خوب برای مردم منطقه است، تأمین اعتبار احداث راه‌آهن و آزادراه  شیراز- بوشهر است که ادامه آن به سمت عسلویه هم در دستور کار است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر مجوز تأمین مالی از بازار سرمایه برای آزادراه شیراز- بوشهر گرفته‌ شده است.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: بازار سرمایه کمک می‌کند تا پروژه‌ها، پیوستگی بهتری در تأمین مالی داشته باشند.

مطالب رپورتاژ