تقاضای حذف محدودیت 60 درصد مسافر در پروازها

صنعت حمل و نقل آنلاین: انجمن شرکت‌های هواپیمایی طی نامه‌ای از رئیس جمهور تقاضا کرد تا نسبت به لغو محدودیت 60 درصد ظرفیت در پروازهای داخلی تجدید نظر کند .
به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین یونس دقیق کیا، رئیس هیات مدیره انجمن شرکت‌های هواپیمایی طی نامه‌ای به رئیس جمهور عنوان کرد‌: از آنجا که این محدودیت تاکنون در دنیا اجرا نشده و با هماهنگی به عمل آمده کلیه مسافران در مبادی ورودی ترمینال‌ها تب سنجی شده و کارت پرواز آنها پس از کنترل با سامانه بانک اطلاعاتی وزارت بهداشت صادر می‌شود ، نسبت به اعمال این محدودیت تجدید نظر شود.وی افزود: آخرین آمار انجمن بین‌المللی شرکت‌های هواپیمایی ( یاتا ) نشان می‌دهد که احتمال ابتلا به کرونا قبل از الزام به استفاده از ماسک یک مورد در 27 میلیون مسافر بوده است.

دقیق کیا ضمن تاکید بر کاهش 43 درصدی مسافران پروازهای داخلی و 96 درصدی مسافران پروازهای بین‌المللی در شش ماهه سال جاری اظهار کرد: صنعت حمل و نقل هوایی پس از شیوع کرونا بیشترین آسیب را در جهان و ایران دیده است.
رئیس هیات مدیره انجمن در پایان گفت : اعمال محدودیت 60 درصد ظرفیت از سوی وزارت بهداشت زيان وارده به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی را بسيار تشديد کرده و این در حالی است که تاکنون این امر از سوی سازمان بهداشت جهانی ، ایکائو و یاتا توصیه نشده است.
لازم به ذکر است که مطالعات موجود نشان می‌دهد که سیستم تهویه هوا در کابین هواپیماهای مسافری و استفاده از فیلترهای هپا، شانس ابتلا به کرونا را تا حد بسیار زیادی از بین می‌برد.

مطالب رپورتاژ