خواف هرات

تشکیل کمیته مشترک میان شرکت راه‌آهن و انجمن بنادر خصوصی

صنعت حمل و نقل آنلاین: سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران هدف از نشست مشترک اخیر این شرکت با انجمن سرمایه‌گذاران و بهره‌برداران بنادر خصوصی ایران را تکمیل زنجیره لجستیک ریلی دانست.

سعید رسولی از واگذاری مسئولیت ۱۸ مرکز لجستیک ریلی در کشور به شرکت راه آهن خبر داد و بیان کرد: ۱۸ مرکز لجستیک ریلی در کشور باید فعال شوند و برای فعال کردن این مراکز تصمیم داریم که با مشارکت بخش غیردولتی و سپردن کار به آن‌ها انجامش بدهیم؛ زیرا آن‌ها هم متخصص هستند و هم سرمایه‌گذاری انجام می‌دهند و هم توانایی بالایی برای انجام این امور را دارند.

دستاوردهای نشست مشترک راه آهن و انجمن بنادر

رسولی درباره دستاوردهای این نشست اظهار کرد: قرار شد که با تشکیل یک کمیته مشترک، از امروز به‌طور جدی همکاری‌هایمان آغاز شود و امیدواریم که به‌زودی شاهد نتایج ارزشمند در جهت توسعه مراکز لجستیک ریلی کشور باشیم.

وی با اشاره به رویکرد جدید شرکت راه‌آهن در سرعت بخشی به برنامه‌ها، عنوان کرد: معتقدیم که باید در همه مقاطع زمانی سرعت عمل داشته باشیم و مرتب آن را افزایش دهیم، زیرا اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و دشمن با تحریم و تهدید تلاش می‌کند که ما را محدود کند و به همین دلیل ما باید از تمامی فرصت‌ها نهایت استفاده را بکنیم.

نا موفق بودن فرآیندهای بوروکراتیک و کهنه اداری

سعید رسولی در خصوص فرآیندهای بوروکراتیک و کهنه اداری گفت: فرآیندهای بوروکراتیک و کهنه اداری نمی‌توانند ما را به موفقیت برسانند، در نتیجه ما تلاش می‌کنیم که با سرعت بخشیدن به پروژه‌های اولویت‌دار در مرکز جهادی پیشرفت راه آهن و با همکاری بخش غیردولتی، دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقی، شرکت‌های دانش‌بنیان و با استفاده از پتانسیل بسیار بزرگ فکری بازنشستگان و همه علاقمندان به این حوزه به پروژه‌ها سرعت بدهیم و تاکنون نیز توانستیم دستاوردهای خوبی در این زمینه داشته باشیم.

فرصت همکاری و سرمایه‌گذاری  برای بخش خصوصی

هم‌اکنون در صنعت حمل‌ونقل ریلی کشور فرصت همکاری و سرمایه‌گذاری  برای بخش خصوصی فراهم است. لیست مسائل اولویت‌دارمان به دیوار مرکز پیشرفت جهادی نصب شده است و افراد واجد شرایط می‌توانند با مراجعه به این مرکز، لیست را مشاهده کرده و از این فرصت‌ها برحسب علاقه، بهره‌ لازم را ببرند.

مطالب رپورتاژ