حضور گرم شرکت‌های هوشمند در فضای سرد استقبال

چهارمین نمایشگاه بین‌المللی لجستیک و زنجیره تامین از سیزدهم تا شانزدهم بهمن‌ماه 97 با حضور شرکت‌های فعال در زمینه حمل و نقل و لجستیک در محل دایمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این دوره از برپایی نمایشگاه لجستیک، ۵۰ شرکت داخلی و یک شرکت خارجی از کره‌جنوبی در فضای نمایشگاهی به وسعت بیش از ۲,۹۰۰ مترمربع حضور داشتند که در زمینه تولید انواع تجهیزات انبارداری و حمل و نقل، سیستم‌های مدیریت یکپارچه ترافیک و سایر حوزه‌های مرتبط با صنعت لجستیک و زنجیره تأمین فعالیت داشته و آخرین نوآوری‌های خود را در این عرصه به بازدیدکنندگان و فعالان این حوزه ارایه کردند.

طبق اعلام مسئولان برگزاری نمایشگاه هدف از برگزاری آن ایجاد فضای مناسب برای تعامل و تبادل کالا، تکنولوژی و دانش لجستیکی و در نهایت حرکت به سمت تولید بهینه و رشد تولید ملی و ایجاد و نمایش شبکه‌ای گسترده از فعالان صنعت لجستیک، برقراری ارتباط و پیوند مناسب بین عرضه‌کنندگان و متقاضیان خدمات این صنعت، ایجاد بستری مناسب در زمینه‌های مرتبط با لجستیک، زنجیره تامین و شبکه‌های کسب و کار، تعامل و همکاری پویا با دانشگاه‌های معتبر و نهاد‌های مرجع و دانش‌بنیان بود.این نمایشگاه در چهار بخش اصلی «تجهیزات»، «حمل و نقل و انباری‌داری»، «پخش» و «سیستم‌های اطلاعاتی ارتباطاتی و نرم‌افزاری» برگزار ‌شد. بنادر و اپراتور‌های ترمینالی، حمل و نقل سنگین و نیمه‌سنگین، انبار‌ها و سیلوها، تجهیزات بارگیری، لجستیک سخت، شبکه‌های توزیع و پخش موادغذایی، دریافت و ذخیره‌سازی و توزیع کالا، حمل و نقل زمینی، هوایی و دریایی، خطوط حمل و نقل اقیانوس‌ها، سیستم‌های نگهداری مواد و سیستم‌های تامین امنیت حمل و نقل بخش‌هایی از چهارمین نمایشگاه بین‌المللی لجستیک و زنجیره تامین بودند.برگزاری چنین نمایشگاهی در راستای تجمیع شرکت‌های داخلی فعال در صنعت لجستیک و هم‌اندیشی صاحبان‌نظر در راستای ایجاد فرصت‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند نقش موثر و سازنده‌ای در توسعه این صنعت ایفا کند.

لجستیک زنجیره‌ای از مراحل مختلف تولید کالاها، خدمات و برنامه‌ها از نقطه شروع تا رسیدن به دست مصرف‌کننده به منظور برآوردن نیازهای مشتری است. این موضوع نقش حیاتی در اقتصاد، خودکفایی و مدیریت تامین نیازمندی‌های جامعه دارد به‌ویژه در شرایطی که کشور با تحریم‌ها مواجهه شده، لجستیک از اهمیت بالایی برخوردار است. در واقع لجستیک هنر و علم به دست آوردن تولید، توزیع مواد و محصول در مکان مناسب و در مقدار مناسب است.در چهارمین دوره برگزاری نمایشگاه لجستیک با توجه به شرایط اقتصادی و هزینه‌های سنگین حضور در نمایشگاه بیشتر شاهد شرکت‌های دولتی بودیم و معدود شرکت‌های خصوصی هم که در این دوره حضور داشتند شرکت‌هایی بودند که بیشتر برای دیده شدن یا رونمایی از سامانه‌های خود در این نمایشگاه شرکت کرده بودند.

حضور گرم شرکت‌های هوشمند در فضای سرد استقبال

فهرست مطالب

مطالب رپورتاژ