۱۳۰هزارمیلیاردتومان بودجه برای تکمیل راه‌هاوخطوط ریلی کشورنیازاست

علیرضا محفوظی
علیرضا محفوظی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای احداث و تکمیل راه های اصلی، بزرگراه ها، آزادراه ها و خطوط ریلی کشور، ۱۳۰هزار میلیارد تومان بودجه مورد نیاز است.

علیرضا محفوظی بعد از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های راهسازی استان مرکزی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت:  لایحه تشکیل شورای عالی ایمنی حمل و نقل کشور چندی پیش به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که کلیات آن به تصویب رسیده است. شورای عالی ایمنی حمل و نقل برای نخستین بار در کشور با هدف ارتقای ایمنی در حوزه راه ها و حمل و نقل شکل گرفته و می تواند گام موثری در ارتباط با ارتقای ایمنی حمل و نقل جاده ای باشد.

محفوظی اظهار داشت: این لایحه به کمیسیون تخصصی عمران مجلس ارجاع شده وکلیات آن هفته گذشته به تصویب رسیده و مقرر شد با آغاز به کار مجلس جزییات آن برای تصویب مورد بررسی قرار گیرد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ریاست این شورا بر عهده رییس جمهور است و دبیری آن را هم معاون اول رییس جمهور به عهده دارد و دستگاه هایی که به نوعی در افزایش ایمنی راه ها موثر و مرتبط باشند نظیر پلیس راهور، ناجا و… و تعدادی از وزرا نیز در این شورا عضو هستند.

محفوظی بیان داشت:  برای احداث و راهسازی و تکمیل راه های اصلی، بزرگراه ها،  آزادراه ها و خطوط ریلی کشور ۱۳۰هزار میلیارد تومان اعتبار با احتساب هزینه های امروز نیاز است اما اعتباری که هم اکنون برای این پروژها و طرح ها پیش بینی شده ، ۷۵۰میلیارد تومان است.

وی محور خمین به سمت الیگودرز را یکی از اولویت های راهسازی استان مرکزی اعلام کرد و گفت: خوشبختانه ۱۱کیلومتر از این محور در دست اجرا است و ۲۴کیلومتر مابقی نیز با تخصیص اعتبار اجرا خواهد شد.

مطالب رپورتاژ