پلیس راه‌آهن به اولین درزین ویژه در خطوط ریلی مجهز شد

در مراسمی با حضور دکتر سعید رسولی عضو هیأت مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سردار محمد شرفی رییس پلیس پیشگیری از وقوع جرم نیروی انتظامی، دکتر بیرانوند معاون سرمایه­گذاری و اقتصاد راه‌آهن، سرهنگ حشمت­اله‌ ملکی رئیس پلیس راه آهن کشور و مهندس عابدین هادی­نژاد مدیر‌کل راه‌آهن تهران اولین دستگاه درزین یا مینی­بوس ریلی برای تردد و ایجاد امنیت بیشتر در خطوط راه‌آهن تهران رونمایی شد.درزین تولید شده با تجهیز لوازم و سامانه­های تخصصی ویژه پلیس توانایی حمل بیش از پانزده نیروی پلیس را دارد و برای برقراری ایمنی خط آهن سه محور تهران ـ قم، تهران ـ گرمسار و تهران ـ قزوین در اختیار پلیس راه‌آهن قرار گرفته تا از سرقت­های احتمالی تجهیزات و ادوات ریلی توسط سارقان جلوگیری نماید.

مهندس سعید رسولی عضو هیأت مدیره راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در مراسم تحویل مینی­بوس ریلی به پلیس امنیت راه‌آهن تهران، وجود امنیت را حاصل تلاش­­های پلیس در شقوق مختلف عنوان کرد و افزود: شبکه­ی حمل و نقل ریلی اعم از زیرساخت و ناوگان، دارای ظرفیت­های فراوانی برای ارایه خدمات است، از جمله جابجایی مسافر و بار که جزو وظایف اولیه و ذاتی راه‌آهن می باشد و مکرر به مسوولان پیشنهاد داده­ایم که از ظرفیت­های راه‌آهن بیش از این می­توان استفاده‌ کرد. بر همین اساس چندی پیش با مشارکت سازمان هلال احمر اولین آمبولانس ریلی راه­اندازی شد تا در مواقع بحران خدمات مورد نیاز به مردم ارائه شود. وی در ادامه تاکید کرد: مهم‌ترین هدف­‌گذاری راه‌آهن ایجاد امنیت است که با افزایش سرمایه­گذاری بخش غیردولتی در طرح­های توسعه‌‌ای این هدف دنبال می‌شود، چرا که از شرایط حضور سرمایه گذاران داخلی و خارجی امنیت است و خوشبختانه در حوزه­ی ریلی کشور امنیت لازم برای سرمایه­گذاران وجود دارد.

سردار محمد شرفی رییس پلیس پیشگیری از وقوع جرم نیروی انتظامی با تأکید بر نقش راه آهن در توسعه کشور خاطر نشان کرد: یکی از مولفه­های تأثیرگذار در امنیت جامعه تجهیزات است که وجود این تجهیزات موجب می‌شود واکنش پلیس در هر شرایطی ارتقاء یابد. از سوی دیگر یکی از مولفه­های افزایش شاخصه­های کاری هر سازمان مربوط به مدیریت آن سازمان است که موجب بهره­وری بیشتر خواهد شد. بر همین اساس طی 9 ماه سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش کشف سرقت­ها به میزان 65 درصد توسط پلیس راه‌آهن بوده­ایم، در ضمن در کشف قاچاق مواد مخدر از نظر کمی با صد در صد افزایش روبرو بوده­ایم که این موارد فقط به دلیل احساس مسئولیت از سوی پلیس راه‌آهن امکان­پذیر شده است. البته سرقت در صنعت ریلی متفاوت از سایر عرصه­های اجتماعی است چرا که یک پیچ ارزش ریالی مهمی ندارد اما سرقت ادوات ریلی مصادف با یک فاجعه عظیم خواهد‌بود.

مطالب رپورتاژ