پرواز وین – اصفهان برقرار شد

نخستین پرواز وین به اصفهان و بالعکس توسط شرکت هواپیمایی اتریش بامداد روز دوشنبه، 15شهریور در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به زمین نشست.

این پرواز ساعت 4:25 بامداد با حضور مسئولان شرکت هواپیمایی اتریش و با تعداد 53 نفر مسافر در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان به زمین نشست و مقارن ساعت 6:13 بامداد با 74 نفر مسافر، فرودگاه اصفهان را به مقصد وین ترک کرد.

در مراسم استقبال از نخستین پرواز وین – اصفهان، مدیرکل فرودگاه‌های استان اصفهان و مسئولان فرودگاهی این شهر حضور داشتند. براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، این پرواز سه روز در هفته و در روزهای شنبه، دوشنبه و پنجشنبه در مسیر وین به اصفهان و بالعکس انجام می‌شود. هواپیمای ایرباس 319 با ظرفیت 160 مسافر ساعت پنج صبح برای روزهای شنبه، دوشنبه و پنجشنبه فرودگاه اصفهان را به مقصد وین ترک می کند. مذاکرات افزایش تعداد پروازها به ایران به‎ویژه به مقصد اصفهان، یک سابقه 30 ساله دارد که دو طرف سرانجام در آوریل سال 2016 توانستند برنامه‌های خود را در این زمینه نهایی کنند. فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان، مجهز به دو باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با 10 جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است.

یکی از دستاوردهای برجام و یکی از محورهای توسعه اصفهان، صنعت گردشگری است که رونق این صنعت و از سرگیری مراودات بین ایران و دیگر کشورها پس از سال‌ها دوری و تحریم، مستلزم بهبود و راه‌اندازی خطوط هوایی است.

مشکل جدید ایرلاین‎های داخلی

مطالب رپورتاژ