تراک سنگین
الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

ضرورت دریافت مجوز تردد تراک میکسرها و خودروهای سنگین تا آخر مهرماه

صنعت حمل و نقل آنلاین؛ جانشین پلیس راهور تهران بزرگ، گفت: شرکت‌هایی که اقدام به دریافت مجوز نکرده‌اند تا پایان مهر ماه نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

 

به گزارش خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین، موسوی‌پور جانشین پلیس راهور تهران بزرگ در مراسم رونمایی از طرح تردد کامیون‌های حمل بتن آماده با تاکید بر اینکه سالیان سال جلسات و هم‌اندیشی‌های بسیاری با هدف صدور مجوز ۲۴ ساعته برگزار شده است، گفت: موضوع مجوزها به ۳ مرحله تقسیم می‌شود.

اولین مرحله به زمانی برمی‌گردد که هنوز اارده‌ای برای کسب مجوز وجود نداشت و میکسرها همچنان کار خودشان را انجام می‌دادند و پلیس نیز در حیطه وظایف خودش کار می‌کند. در مرحله دوم که به حدود ۳ سال قبل بازمی‌گردد، این طرح آغاز شد و در مرحله سوم همکاری انجمن بتن با همکاری شهرداری تهران در سال ۹۹، به مصوبه نهایی و قانونی کردن موضوع تراک میکسر تبدیل شد. این مصوبه تصویب شد و دستورالعمل آن نیز تهیه شد.

 

ضرورت دریافت مجوز تا پایان مهر ماه

 

وی با طرح این موضوع که تنها ۳ شرکت برای اخذ مجوز اقدام کرده‌اند گفت: علیرغم میل باطنی‌، با توجه به وضعیت موجود و مصوبه ترافیک که ۶ ماه اعتبار داشته است، از این پس تنها به آن ۳ شرکت اجازه تردد خواهیم داد و از ابتدای آبان برخورد با تخلفات تراک میکسرها و خودروهای سنگین و کسانی که برای دریافت مجوز اقدام نکرده‌اند در سطح شهر تهران شدت بیشتری خواهد گرفت.

 

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ گفت: خواهش من این است که شرکت‌هایی که اقدام به دریافت مجوز نکرده‌اند تا پایان مهر ماه نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

 

مطالب رپورتاژ