خط آهن خواف-هرات پروژه حیاتی برای هر دو کشور

صنعت حمل و نقل آنلاین: رییس‌جمهور افغانستان در مراسم افتتاح خط‌آهن خواف-هرات امروز پنجشنبه 20 آدرماه، این پروژه را بسیار مهم خواند.

به گزارش خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین اشرف غنی خط آهن هرات-خواف را نه تنها برای افغانستان و ایران بلکه برای منطقه و فراتر از آن نیز یک پروژه حیاتی و مهم برای مردم هر دو کشورقلمداد کرد.

رئیس جمهور افغانستان با استقبال از افتتاح خط‌ آهن افغانستان – ایران بیان کرد:این پروژه به عنوان گام مهمی برای احیای اقتصادی، توسعه و جهش اقتصادی ایران و افغانستان در هر دو کشوراست.

مسرت دارم که امروز شاهد افتتاح پروژه‌ تاریخی و حیاتی خط آهن خواف – هرات هستیم که نتیجه تلاش‌های خستگی ناپذیر افغانستان و ایران در عرصه اقتصاد منطقه‌ای و رسیدن به رفاه آینده است.

خط آهن خواف – هرات در چهار قطعه تعریف شده است. دو قطعه این خط آهن در داخل ایران و دو قطعه در داخل افغانستان است. دولت ایران سه قطعه از این خط آهن را ساخته است.

هم اکنون ۱۴۰ کیلومتر از مسیر خط آهن هرات – خواف ریل گذاری شده و قرار است که حکومت افغانستان ۸۵ کیلومتر دیگر از این مسیر را بسازد.

این در حالی است که تفاهم نامه ی ساخت قطعه سوم در سال ۱۳۸۵ به امضا رسیده بود و قرار بود که در مدت سه سال به بهره برداری برسد.

 

مطالب رپورتاژ