حرکت بر مدار توسعه

امیر رضایی ‌واحد

هم‌بنیانگذار و عضو هیات مدیره شرکت پترو نیرو صبا

به عنوان یکی از پایه‌گذاران پترو نیرو صبا در ارزیابی روند طی شده در 16 سال گذشته، احساس می‌کنم که با همه آزمون و خطاها و تجربیات گرانقدر به‌دست آمده، در مسیر درستی حرکت کرده‌ایم. اجرای ده‌ها طرح و پروژه کوچک و بزرگ و تاکید و اهتمام برای درجا نزذن، کارنامه‌ای است که به آن مباهات می‌کنیم و امیدواریم در ساختار جامع و کلانی که اکنون بدان دست یافته‌ایم، با بهره وری بهتر و اثرگذاری بیشتر به قله‌های پیشرفت برسیم.

باعث خرسندی است که پترو نیرو صبا، علاوه بر مدیریت اجرای طرح‌های ملی، به حوزه ساخت مجتمع‌های پتروشیمی و صادرات کالا و خدمات فنی مهندسی روی آورده است. این فعالیت چندگانه که در این هلدینگ در حال اجرا است، متضمن پایداری و ثبات بوده و امکان برنامه‌ریزی برای آینده را بیش از گذشته فراهم می‌نماید. ما به افق بزرگتری برای این شرکت خصوصی می‌اندیشیم. بدون شک همراهي و همكاری مدیران و کارکنان پترونیرو صبا در روزهاي تلخ و شيرين برای توانمندی و توسعه شرکت پترونیرو صبا، فرصت يگانه‌ای برای خدمت، تجربه اندوزی، رشد و تعالی فردی وسازمانی بوده است. در این سال‌ها، روزهای پر مشغله و حساس را برای خلق آینده ای روشن گذراندیم که کارنامه ای ارزشمند و افتخارآميز است. در این مسیر، سخت‌كوشی و درايت اعضای گروه، نقش مهمی در درخشش این برند ارزش آفرین در سطح ملی و بین المللی داشته است.

در این زمینه، شرکت پترونیرو صبا، با توجه به اصول حکمرانی شرکتی مبنی بر لزوم گردش نخبگان در سطوح مدیریتی و باور به مشارکت همه دیدگاه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های موجود در شرکت، به بلوغ کم‌سابقه‌ای رسیده است. شرکت پترو نیرو صبا با مشارکت‌های کلیدی و پایدار با سایر ذی‌نفعان و شرکت‌های توانمند، این قابلیت را بدست آورده تا علاوه بر پیمانکاری به کارفرمایی نیز بپردازد و در بخشی از پروژه‌ها به‌عنوان کارفرما حضور فعال داشته باشد.این اتفاق باعث می‌‌شود تا پروژه‌های کلان تعریف شده را به اتمام برسانیم و این در بازار علاوه برسود مشروع، در بهبود وضعیت تولید و اشتغال و ایجاد آینده‌ای بهتر برای نسل‌های بعدی نقش داشته باشیم.

پیشتر در یک سخنرانی در جشن فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت مدرس بیان کردم که همه باید سعی کنیم که بهترین خود را ارائه دهیم و برای پیشرفت کشور، از هیچ کوششی فروگذار نکنیم. چرا که ایران و مردم خوبش، لیاقت تجربه و زیستی به مراتب بهتر از اکنون را دارند. آنجا گفتم که در جوانی فکر می‌کردم زندگی به شبیه پایان نامه‌ای است که باید خوب، درست و ناظر به بهبود تهیه و بسته شود. اما بعد از دانشگاه متوجه شدم، آخر هر کار بزرگی یک پایان نامه دارد که بدون ممارست، شب نخوابیدن‌ها و تلاش فراوان، محقق نمی‌شود.

از اینرو، اکنون تلاش بی‌وقفه، رقابت شفاف، سالم و سازنده و امیدباوری را برای پیشرفت کشور و همچنین تعالی شرکت‌ها لازم و ضروری تر از آن روزها می دانم. هیات مدیره پترو نیرو صبا قائل به تعامل و همکاری و رقابت با همه فعالان و دست‌اندرکاران برای نیل به موفقیت و اعتلای ایران است. بدون شک، داستان توسعه این بنگاه خصوصی‌، برگ زرینی در تاریخ توسعه صنعت بوده و امید می‌رود در آینده با تداوم و توسعه کمی و کیفی این مجموعه، در سایه همدلی و همراهی راهبران، مدیران، متخصصان و کارشناسان، روند رو به رشد خود را بیش از پیش شاهد باشد.

تازه‌های کسب و کار