هواپیمایی آسمان
الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

به پروازهای اربعین نباید نگاه اقتصادی داشته باشیم

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، کاپیتان ابوذر شیرودی مدیرعامل شرکت هواپیمایی آسمان در نشست خبری روز شنبه 29 مرداد 1401 در خصوص نرخ بلیت پروازهای اربعین گفت: طبق دستور وزیر مقرر شد پروازهای اربعین به هیچ عنوان پروازهای چارتری نباشد و در خصوص نرخ بلیت نیز تابع نرخ تعیین شده هستیم که مبلغ 6 میلیون تومان است. در رابطه با پروازهای اربعین نباید نگاه‌ها اقتصادی باشد و وظیفه‌ای است که باید انجام شود و هواپیمایی آسمان حتما با همان قیمت اعلام شده پروازها را انجام خواهد داد.

وی در خصوص تعداد هواپیمایی که از سوی شرکت هواپیمایی آسمان برای اربعین در نظر گرفته شده بیان کرد: اینگونه در نظر گرفتیم که 2 تا 3 فروند هواپیما را درگیر پروازهای اربعین کنیم.

با افرایش پروازها به استان‌های غربی از جمله ایلام و کرمانشاه، به طور غیرمستقیم پروازهای اربعین را پشتیبانی خواهیم کرد.

کاپیتان شیرودی در پاسخ به این سوال خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین که تعداد پرسنل آسمان چند نفر است و آیا زمان آن نرسیده که چابک سازی صورت گیرد بیان کرد: شرکت هواپیمایی آسمان در 3 سال گذشته حدود 3 هزار و چهارصد نفر پرسنل داشته که امروز به دو هزارو هشتصد و یک نفر کاهش پیدا کرده است. در تلاشیم تا جایی که امکان ان هست از نیروی انسانی متخصص استفاده کنیم و به سمت چابک سازی ساختار برویم.

وی در خصوص چرایی کاهش ناوگان فعال هواپیمایی آسمان از ۳۰ فروند در سال ۹۰، به ۷ فروند در سال‌های اخیر اظهار کرد: کاهش تعداد ناوگان ناشی از مشکل در تامین قطعات و موتور هواپیما است و در حال برنامه‌ریزی برای فعال کردن هواپیماهای زمین‌گیر هستیم.

با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در یک سال اخیر ۲ فروند هواپیمای زمین‌گیر، فعال و اکنون در ناوگان هواپیمایی آسمان در حال سرویس‌دهی به مسافران است.

شیرودی بیان کرد: با فعال بودن ۷ فروند هواپیمای فعال امکان مشارکت آسمان در پروازهای اربعین وجود دارد.

وی در خصوص تا خیرهای پروازی و نحوه مدیریت پروازهای اربعین، اظهاظ کرد: تاخیرها به دلیل حفظ شرایط ایمنی است و به طورکلی به دلیل ظرفیت پایین ناوگان عملیاتی کشور، گاهی گرفتن هواپیمای پشتیبان از سایر ایرلاین‌ها نیز ممکن نیست و تاخیر پروازها بیشتر می‌شود.

وی در مورد توسعه ناوگان نیز گفت: توسعه ناوگان را به برجام گره نزدیم. تفاهم‌نامه‌ای با بویینگ نیز که در دوره اول برجام منعقد شد، مشخص نیست که چه نتیجه‌ای خواهد داشت.

مطالب رپورتاژ