بهره ­برداری از 243 دستگاه انواع واگن ساخت داخل

صنعت حمل و نقل آنلاین: در مراسمی که با حضور مهندس اسلامی، وزیر راه‌و‌شهرسازی و مهندس سعید رسولی، معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برگزار شد از 243 دستگاه انواع واگن ریلی شامل واگن­های مسافری، باری، خودکشش و لکوموتیو رونمایی و به شرکت­های حمل‌و‌نقل ریلی کشور تحویل شد.

مهندس محمد اسلامی، وزیر راه‌و‌شهرسازی در آیین بهره­برداری از 243 دستگاه انواع واگن­های باری، مسافری، لکوموتیو و خودکشش با اظهار امیدواری از رونق تولید ناوگان ریلی توسط سازندگان داخل تأکید کرد: شاهد پرداخت اولین بسته حمایتی وزارت نفت هستیم که شرکت‌های سازنده می­توانند روی آن حساب کنند و امیدواریم به‌زودی از مزایای تبصره 18 نیز بهره­مند شویم. اسلامی گفت: امروز شاهد هستیم که اراده جدی در حوزه ریلی برای ساخت واگن وجود دارد و از اول سال تاکنون تعداد 456 دستگاه انواع واگن تولید و به چرخه حمل‌و‌نقل ریلی کشور وارد شده است. شرکت واگن‌پارس با تولید 344 دستگاه انواع واگن توانسته رکورد جدیدی را در این عرصه به جای بگذارد و تأکید می­کنم وقتی هماهنگی و حمایت­های مستمر بین سازنده و سفارش‌دهنده و نیز شرکت راه‌آهن به‌عنوان بهره­بردار وجود داشته باشد، تولید داخل رونق خواهد گرفت. امروزه با توجه به افزایش تلفات جاده­ای، ترافیک و آلودگی­ای که در کلان‌شهرها وجود دارد، استفاده از قطارهای درون و برون شهری می­تواند نقش اساسی را در رفع مشکلات موجود داشته باشد.

مهندس سعید رسولی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن با اشاره به تحویل تعداد 243 دستگاه انواع واگن تأکید کرد: امروز شاهد تحویل و بهره­برداری از 243 دستگاه انواع واگن شامل واگن­های مسافری، باری، لکوموتیو و ریل باس بودیم که این دومین مرحله از ساخت و تحویل واگن در سال‌جاری است. پیش از این نیز تعداد 213 دستگاه انواع واگن تولید داخل به شرکت­های حمل‌و‌نقل ریلی تحویل شده بود. از سوی دیگر تولید این واگن­ها صد درصد تولید داخل بوده و توسط 8 شرکت سازنده داخلی تولید شده‌‌اند که به 13 شرکت بهره­بردار تحویل شدند. قابل‌توجه این‌که با تولید این واگن­ها شاهد رشد 95 درصدی در تولید واگن کشور نسبت به سال گذشته هستیم و بیانگر این مهم است که سازندگان واگن در داخل کشور در جهت رونق و توسعه تولید گام جدی برداشته­اند. مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت: بسته­های حمایتی از محل ماده ­12 بهینه­سازی مصرف سوخت و تبصره­ 18حمایت از تولید انگیزه مهمی را برای سازندگان ایجاد کرده است. خوشبختانه اولین بسته حمایتی ماده 12 از سوی شرکت بهینه­سازی سوخت در حمایت از رفع موانع تولید به ارزش 18میلیارد تومان به شرکت راه‌آهن کشور پرداخت شده است.

 

 

 

 

 

مطالب رپورتاژ