الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

بندر مغرق Mugharraq در الظفره، به‌عنوان یک بندر راهبردی بین‌المللی شناخته شد

صنعت حمل و نقل آنلاین: گروه بندری AD اعلام کرد که بندر مغرق، یک بندر راهبردی واقع در منطقه الظفره، به عنوان یک تاسیسات بندری بین المللی شناخته شده است.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، این بندر که بر اساس مقررات کد بین‌المللی امنیت کشتی‌ها و تأسیسات بندری (ISPS Code) توسط وزارت انرژی و زیرساخت امارات متحده عربی صادر شده، مدت‌ها به عنوان یک تأسیسات دریایی پیشرو بوده است که از پروژه‌ها/نفت‌های فراساحلی، گاز، محموله عمومی، پشتیبانی لجستیک، خدمات حمل و نقل فله را پشتیبانی می‌کند.

با صدور گواهینامه جدید، بندر مغرق اکنون می‌تواند خدمات لازم به کشتی‌های بین‌المللی و داخلی شامل فیدر کانتینری، کشتی‌های فله‌بر، واحدهای متحرک حفاری دریایی، یدک‌کش، تانکرهای شیمیایی، کشتی‌های پشتیبانی دریایی، کشتی‌های مسافربری و کشتی‌های باری پرسرعت را ارایه دهد.

سیف المزروعی، رئیس خوشه بنادر گروه  AD، گفت: با افتخار اعلام می کنیم که بندر مغرق، یکی از بنادر با عملکرد بالا در منطقه الظفره، رسما به عنوان یک تاسیسات بندری بین المللی شناخته شده است.

این دستاورد ظرفیت بندر را در جلب توجه رهبران صنعت جهان، به ویژه آنهایی که در بازار جهانی انرژی درگیر هستند، تا حد زیادی تسریع خواهد کرد، در حالی که به طور همزمان فرصت‌های جدیدی را در سایر صنایع و بخش‌ها برای ما باز می‌کند.

 

بیشتر بخوانید:

همراه با بزرگترین بنادر سوئیس در حاشیه رودخانه راین

مروری بر بزرگترین بنادر بلژیک

 

ما مشتاقانه منتظر تقویت بیشتر قابلیت‌های لجستیکی بندر مغرق هستیم و همچنین شهرت این بندر را نه تنها به‌عنوان یک تأسیسات دریایی حیاتی در خاورمیانه، بلکه در تجارت جهانی نیز تقویت کنیم.»

مبارک المزروعی، مدیر بندر منطقه الظفره، «بندر مغرق با دریافت امتیاز تسهیلات بندری بین‌المللی تحت مفاد کد ISPS، موقعیت خود را به عنوان یک بندر تجاری استراتژیک تثبیت کرد.

این دستاورد بازتابی از تلاش‌های AD Ports Group در سال‌های اخیر برای طراحی و پیشبرد یک طرح جامع برای مدرن‌سازی بنادر منطقه الظفره است، که شاهد چندین پیشرفت زیرساختی برای فعالیت‌های تجاری و تفریحی دریایی بوده است.

گروه AD Ports در آستانه تکمیل یک پروژه توسعه‌ای با هدف افزایش زیرساخت‌ها و قابلیت‌های خدماتی بندر مغرق است تا اطمینان حاصل شود که موقعیت بهتری برای حمایت از پروژه‌های فراساحلی و بزرگ مرتبط با میدان نفت و گاز دارد.

علاوه بر این، قابلیت ضریب باربری بندر نیز تا 15 تن بر متر مربع افزایش یافته است که علاوه بر پشتیبانی از فعالیت‌های بالابر سنگین، جابجایی محموله‌های عازم تاسیسات نفت و گاز را نیز تسریع می‌کند. در عملیات ساحلی بندر، عناصر جدید شامل توسعه خطوط لوله فله مایع و خشک است که انتظار می‌رود به طور قابل توجهی به نفع مشتریان نفت و گاز با استفاده از بندر مغرق باشد.

پیشرفت‌های بندر مغرق، همراه با نزدیکی راهبردی آن به مناطقی چون رویس، تگرگ، غشا و دیگر پروژه‌های کلیدی نفت و گاز بالادست در منطقه، موقعیت آن را به عنوان یک بندر ISPS مجهز به نیازهای رو به رشد عملیات بین‌المللی مستحکم می‌کند.

مطالب رپورتاژ