ايران در آستانه مذاكرات براي توليد آنتونف

سفیر اوکراین در تهران از همکاری ده میلیارد یورویی ایران و اوکراین در حوزه ریلی، طی سال‌های آینده خبر داد و ابراز امیدواری کرد که پروژه هوایی مشترک با اوکراین بار دیگر شروع شود.


ukrain-embassador

“سرگئی بوردیلیارک”، سفیر اوکراین در تهران در مصاحبه‌ای با اشاره به یادداشت تفاهم اقتصادی بین وزارت امور زیر ساخت اوکراین و وزارت راه و شهرسازی ایران گفت: از شرکت‌های خصوصي و دولتي اوکراینی دعوت شده است تا در پروژه‌های ریلی ایران مشارکت کنند، پروژه‌هایی که هزینه آن‌ها حدود ده میلیارد یورو برآورد شده است.

 

بوردیلیارک در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص همکاری تهران- کی‌یف در بخش هواپیمایی نیز اظهار داشت: اوکراین تنها کشوری است که در توسعه صنعت هوایی ایران مشارکت داشته است، حتی در شرایطی که بدترین تحریم‌ها علیه کشور شما اعمال می‌شد. شرکت اوکراینی «آنتونوف» همره با شرکت «هِسا» تاکنون ۱۹ هواپیمای براي ايران تولید کرده‌اند. سفیر اوکراین افزود: پس از سانحه تاسف‌برانگیز سقوط یکی از این هواپیماها در فرودگاه مهرآباد در آگوست ۲۰۱۳، تولید مشترک این محصول متوقف شده است. ما هم‌اکنون یکبار دیگر در آستانه آغاز مذاکراتی در این باره هستیم.

مطالب رپورتاژ