الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

انتظار کشتی‌های کانتینری در صف تخلیه و بارگیری در بنادر جهان

صنعت حمل و نقل آنلاین: داده‌های شرکت Windward نشان می‌دهد در حال حاضر ۲۰ درصد از کل کشتی‌های کانتینری در سراسر جهان در صف انتظار تخلیه و بارگیری هستند.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، به نقل از مریتایم اگزکتیو، پس از نشانه‌هایی از پیشرفت در برنامه زمانبندی تخلیه و بارگیری محموله‌های کانتینری، به نظر می‌رسد که این روند مسیری معکوس پیش گرفته است. با توجه به اینکه قرنطینه بر حرکت کشتی‌ها در بنادر اصلی چین تأثیر می‌گذارد، به نظر می‌رسد ازدحام کشتی‌ها در حال گسترش به سایر بنادر در سراسر جهان است.

داده‌های جدیدWindward، شرکت هوش مصنوعی دریایی، نشان می‌دهد که یک پنجم کشتی‌های کانتینری جهان در صف ترافیک بنادر در انتظار تخلیه و بارگیری هستند.

علاوه بر این، محاسبات نشان می‌دهد که یک چهارم تمام این کشتی‌ها به طور خاص در بنادر چین در انتظار هستند که برنامه اپراتورهای بندری را مختل کرده است. اکنون، گزارش‌های  مبنی بر هدایت ترافیک کشتی‌های کانتینری از بندر شانگهای به سایر بنادر چین وجود دارد، اما این امر به تأخیر در سایر بنادر مانند Ningbo-Zhoushan به دلیل حجم‌ اضافی کالاها می‌افزاید.

موسسه Sea-Intelligence در ماه گذشته اولین روند بهبودی در برنامه ترد کشتی‌ها در دو سال گذشته گزارش کرد.

در حالی که تقریباً دو سوم تمام کشتی‌های کانتینری در فوریه ۲۰۲۲ هنوز از برنامه خود عقب بودند، گزارش ماهانه Global Liner Performance Sea-Intelligence حاکی از روند مثبت در این زمینه نسبت به سال ۲۰۲۱ است.

Windward بر اساس داده‌هایی که برای پلتفرم هوش مصنوعی دریایی استخراج شده، می‌نویسد که تاخیرها در چین به شدت بر ازدحام خارج از بنادر این کشور تأثیر می‌گذارد. تعداد کشتی‌های کانتینری که خارج از بنادر چین در انتظار هستند امروز ۱۹۵ درصد بیشتر از فوریه امسال است.

 

بیشتر بخوانید: 

توافق تازها با روس‌ها: حمل و نقل ریلی و ترانزیت روی میز مذاکره

کاهش هزینه‌های ۲۰ تا ۱۰۰درصدی برای کشتی‌هایی با تکنولوژی سبز

شروع کار بزرگترین بندر صادراتی اروپا با ظرفیت سالانه ۲۸۹ میلیون تن

 

با این حال، مقامات چینی همچنان اعلام می‌کنند که بندر شانگهای باز و فعال بوده و به کمک یک حلقه بسته کارگران و کارکنان بندر از شهر جدا هستند. این تمهیدات باعث شده کامیون داران برای ورود به بندر ملزم به ارائه نتیجه آزمایش COVID-۱۹ منفی باشند و در نتیجه ترافیک کامیون‌ها کاهش پیدا کند.

طبق گزارش ویندوارد، با توجه به تصویر جهانی ارائه شده بین ۱۲ تا ۱۳ آوریل ۲۰۲۲، ۱۸۲۶ کشتی کانتینری در خارج از بنادر در سراسر جهان در انتظار تخلیه و بارگیری بوده‌اند. این رقم ۲۰ درصد از کل کشتی‌های کانتینری در سراسر جهان است.

داده‌های هوش مصنوعی دریایی Windward نشان می‌دهد که ۵۰۶ کشتی در بندرهای چین در حال انتظار هستند که بیش از یک چهارم (۲۷,۷ درصد) از کل کشتی‌های منتظر خارج از بنادر در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند.

با کاهش تعداد مبتلایان روزانه در شانگهای، مقامات برخی محدودیت‌ها را برداشته و به کارخانه‌ها اجازه داده‌اند با بسته نگه داشتن حلقه کارکنان فعالیت خود را از سر بگیرند، اما مشخص نیست که بندر چه زمانی می‌تواند شروع به بازیابی بهره‌وری عادی خود کند.

 

مطالب رپورتاژ