معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت ومنابع سازمان بنادر اعلام کرد: اتخاذ تدابیر مقابله ای با ویروس کرونا در سازمان بنادر و دریانوردی

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توجه به توصیه های سازمان بهداشت جهانی (WHO) و مدیریت بیماری های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اقدمات همه جانبه ای در این سازمان برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از انتشار طیف وسیع این بیماری صورت گرفته است.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سید سعید سید علایی از ابلاغ دستورالعمل ها و اقدامات پیشگیرانه این سازمان به منظور جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از ابتدا شیوع این بیماری تا کنون خبرداد و گفت:  این اقدامات برمبنای دستورالعمل وزارت بهداشت، در سه حوزه بنادر ،کنترل و بازرسی کشتی های باری و مسافری و پایانه های مسافری به انجام می رسد و  همه فرایندهای آن در حال اجراست.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی در تشریح اقدامات مقابله ای و مهار ویروس کرونا، با اشاره به «حذف اثرانگشت یا کارت تردد به هنگام ورود و خروج کارکنان» اظهار داشت: دستورالعمل های مرتبط با آموزش و رعایت بهداشت فردی و محیط  با تمرکز بر ویروس کرونا، جهت ارتقای سطح آگاهی کارکنان، ابلاغ شده است.
عضو هیأت عامل سازمان بنادر و دریانوردی، با بیان اینکه «برگزاری هرگونه همایش، سمینار و جلسه تا اطلاع بعدی ممنوع شده است» از متوقف شدن فعالیت کلیه سالن های سرو غذا، مجتمع های ورزشی، تفریحی و غیره در سطح این سازمان تا اطلاع ثانوی خبر داد.
به گفته سید علایی، استفاده حداکثری از سامانه اتوماسیون اداری، ایمیل سازمانی برای انجام وظایف اداری مورد تأکید قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه «کلیه سطوح به ویژه سطوح فلزی مرتباً با استفاده از محلول های شوینده با رعایت نکات بهداشتی مورد نظافت قرار گیرد»، افزود: سرو چای و آب جوش، توسط مسئولین خدمات با استفاده از فلاسک و یا استقرار آن در محل مناسب صورت می پذیرد و مسئولیت شست و شو و نگهداری لیوان ها با فرد استفاده کننده خواهد بود.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی همچنین از تهیه و توزیع بسته های بهداشتی شامل الکل صنعتی، اسپری ضد عفونی کننده، ماسک و دستمال کاغذی، در بین کارکنان این سازمان در بنادر شمال و جنوب و کارکنان ستادی در تهران خبر داد.

مطالب رپورتاژ