امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بنادر و دانشگاه علم و صنعت

صنعت حمل و نقل: تفاهم‌نامه همکاری فنی، تخصصی و‌ پژوهشی سازمان بنادر و دریانوردی و دانشگاه علم و صنعت با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت طرفین برای تحصیلات تکمیلی در حوزه ساخت تجهیزات بندر و دریایی و تولید شناورهای داخلی و موضوعات مرتبط در ساختمان دادمان به امضا رسید.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، تفاهم‌نامه همکاری سازمان بنادر و دریانوردی و دانشگاه علم و صنعت به امضای محمد راستاد؛ مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و جبارعلی ذاکری؛ رییس دانشگاه علم و صنعت ایران رسید.

بر اساس این تفاهم‌نامه، انجام پژوهش‌ در زمینه علوم دریایی و بندری، رفع موانع و مشکلات تولیدات صنایع بندری و رفع سایر مشکلات و همچنین استفاده حداکثری از ظرفیت سازمان بنادر و دریانوردی برای موضوع تحصیلات تکمیلی در برنامه قرار گرفت.

مقرر شده است تا دانشکده علوم بندری و دریایی در دانشگاه علم و صنعت تاسیس شود.

توسعه مدیریت علمی در بنادر بازرگانی متناسب با تحولات و پیشرفت‌های فناوری در این بخش مهم اقتصادی کشور؛ نهادینه نمودن علم و پژوهش و فناوری در سازمان بنادر و دریانوردی همراستا با سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی، ارتقاء کیفی و توسعه «تحقیق و مطالعه در امور بندری و دریایی و کشتیرانی بازرگانی»، انجام اقدامات آموزشی، پژوهشی، مشاوره‏ای، فناورانه و دانشی به منظور رفع چالش‌های کنونی بنادر و دریانوردی کشور و ترغیب اساتید و سوق دادن پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی دانشجویان دانشگاه علم و صنعت ایران به موضوعات بندری و دریایی، برنامه‌ریزی مشترک جهت نیل به تجاری‏ سازی و ایجاد فناوری‌های جدید و مورد علاقه و نیاز طرفین از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه ذکر شده است.

مراسم امضای این تفاهم‌نامه در ساختمان دادمان و با حضور محمد اسلامی؛ وزیر راه و شهرسازی، اکبر ترکان؛ مشاور رییس جمهور، سردار محمد؛ فرمانده قرارگاه خاتم الانبیاء و تعدادی از فعالان صنعت کشتیرانی و دریانوردی انجام شد.

 

مطالب رپورتاژ