در توسعه و اقتصاد دریامحور؛ رشد خواهیم داشت

صنعت حمل و نقل آنلاین: رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی با اشاره به هدف‌گذاری جایگزینی شناورهای فرسوده با شناورهای فلزی ساخت داخل کم مصرف، گفت: ۷ هزار دستگاه موتور۴ زمانه جایگزین موتورهای ۲ زمانه شناور می‌شود.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، سیامک سیدمرندی در مراسم امضای۲ قرارداد تأمین و تحویل۱۰ فروند شناور راهنمابر به میزان ۳۹۰۷ میلیارد ریال و تفاهم‌نامه همکاری فنی و تخصصی و پژوهشی سازمان بنادر و دریانوردی و دانشگاه علم و صنعت، اظهار داشت: در این چند سال همه نیروها بسیج بوده‌اند تا موضوع داخلی‌سازی صنایع دریایی به خوبی شکل بگیرد و امروز شاهد آن هستیم انقلابی در تولید این صنایع که نیاز کشور محسوب می‌شود، شروع شده است.

وی افزود: در بحث اقتصاد مقاومتی پیش‌بینی شده ۱۵۸ فروند شناور ساخته شود؛ همچنین امروز ۲۶ فروند شناور به عقد قرارداد رسید و ساخت ۴ فروند شناور هم شروع شده است.

سیدمرندی با اشاره به جایگزینی شناورهای فرسوده، بیان کرد: در حوزه سازمان بنادر ۴۵۰۲ فروند شناور با طرح دولت و اقدامات اقتصادی جایگزین خواهد شد که در واقع شناور فلزی جایگزین شناور دیگر می‌شود. ضمن آنکه مصرف سوخت بسیار کمتری دارد.

وی با اشاره به طرح جایگزینی ۹۰ فروند شناور استیجاری، گفت: با تحرکی که در مجموعه صدرا آغاز شده است، امیدواریم در تردد شناورها شاهد تردد شناور با پرچم کشور و ساخت داخل باشیم.

رئیس دبیرخانه شورای عالی صنایع دریایی از جایگزینی موتورهای چهار زمانه شناور به جای موتورهای ۲ زمانه خبر داد و افزود: هفت هزار دستگاه موتور در گام اول در این حوزه جایگزین می‌شود.

وی تأکید کرد: اگر اقتدار دریایی در همه جوانب مدنظر باشد در توسعه و اقتصاد دریامحور رشد خواهیم کرد.

 

مطالب رپورتاژ