الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

اعطای وام جدید تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان

عبداله فروزش رئیس هیات مدیره صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن
عبداله فروزش رئیس هیات مدیره صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن

 

صنعت حمل و نقل آنلاین: مدیرعامل موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه‌آهن خبر داد: در راستای تاکیدات مدیرعامل محترم راه‌آهن مبنی بر توسعه خدمات رفاهی به اعضای محترم صندوق پس انداز کارکنان راه‌آهن، هيات مديره شركت راه‌آهن با پیشنهاد موسسه مبنی بر پرداخت وام جدید به اعضای صندوق موافقت کردند.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، عبادالله فروزش در گفت و گو با روابط عمومی موسسه صندوق پس انداز کارکنان راه‌آهن گفت: در راستای ارتقاء خدمات و افزایش خرسندی اعضای صندوق کارکنان راه‌آهن، پرداخت وام جدید كارمزدي و ارزان به تصویب مدیرعامل محترم راه‌آهن رسید. در این راستا تفاهم‌نامه بانکی به امضا رسانده‌ايم تا در پي آن شرایط بسيار مناسبي را براي اعطاي وام به اعضا ايجاد كنيم.

رئیس هیات مدیره موسسه در ادامه به تاکیدات مدیرعامل محترم راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای لزوم افزایش خدمات رفاهی به اعضای صندوق اشاره کرد و در تشریح جزییات وام‌های تصویب شده گفت: سياست‌گذاري و رویکرد مديريتي مؤسسه به دنبال منتفع شدن بيشتر اعضا از محل درآمد حاصل از فعالیت‌های اقتصادی صندوق براي حفظ و افزايش اندوخته اعضا و امكانات رفاهي بوده است. در این راستا و در جهت برخورداري بيشتر اعضا از منافع آن، وام جديد ۸۰ میلیون تومانی و افزایش آن تا سقف ۲۰۰ ميليون تومان متناسب با میزان اندوخته هر عضو را در دست اقدام است.

او با تاکید بر اینکه وام اعطایی جدید ۴ برابر شده و از مبلغ ۵۰ میلیون تومان به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است، افزود: در این وام قدرت انتخاب برای اعضا محترم در مبلغ وام وجود دارد. به این معنا که در دو قالب وام قرض الحسنه ۸۰ ميليون تومان  با كارمزد ۴ درصد براي تمامي اعضا و همچنین افزایش وام از محل اندوخته تا سقف ۱۲۰ ميليون تومان (به نسبت اندوخته) با كارمزد صفر تحت عنوان كلي وام سودمند را ظرف روزهاي آتي به اجرا خواهیم گذاشت.

همگي بر اين موضوع واقفيم كه در حال حاضر پرداخت وام مذكور از طريق بانك حداقل هزينه ۲۳ درصدي براي موسسه ايجاد خواهد نمود كه اين موضوع نيز در جهت بهره‌مندي اعضا از منافع ايجاد شده خواهد بود.

او در ادامه با بيان اينكه مبناي تشكيل مؤسسه كه همان منتفع بودن بيشتر اعضا از درآمدهاي مؤسسه بوده، به واقعيت نزديك شده است. افزود: امروز از كل اندوخته اعضا بيش از ۶۵ درصد آن مربوط به حق‌السهم اندوخته و حدود ۳۵ درصد آن مربوط به سهمين آنان نزد مؤسسه است. به عبارتي ميزان حق‌السهم به سهمين حدود دو برابر است. البته هر سال بخشي از حق‌السهم نيز به صورت نقدی به حساب اعضا واريز شده كه مطمئنا اين نسبت بيشتر است. تفكر مجموعه مؤسسه اين است كه اعضا در زمان بازنشستگي حداقل به ميزان مبلغ سنوات خدمت خود، نزد مؤسسه طلب اندوخته داشته باشند.

ثبات و پايداري در تخصيص نرخ حق‌السهم ۴۰ درصدی به اندوخته اعضاء

او در ادامه به دیگر دستاوردهای موسسه اشاره کرد و افزود: در اين سال مالي دومین رخداد مهم و مورد توجه، ثبات و پايداري در تخصيص نرخ حق‌السهم اندوخته ۴۰ درصد بود. بطوري كه به رغم مشكلات اقتصادي و تورم حاضر ميزان حق‌السهم تخصيصي نسبت به سال مالی قبل (۱۴۰میلیارد تومان) و با ۳۶ درصد افزایش به حدود ۱۹۱میلیارد تومان در سال مالی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱رسید و در حساب اندوخته اعضاء محترم موسسه کارسازی شد. نكته مهم اينكه بخش نقدي آن نسبت به سال قبل از ۴۰ درصد به ۶۰ درصد افزايش یافت كه این امر با نگاه و هدف بهره‌مندي اعضا از حق‌السهم تخصيصي خود جهت رفع نياز ها و کمک معیشت صورت گرفته است.

 اعطای ۳ دور وام قرض الحسنه ضروري به تمامي اعضاي واجد شرايط به مبالغ ۲۰ ، ۳۰ و ۵۰ میلون تومانی با كارمزد ۴ درصد

مدیرعامل موسسه صندوق پس‌انداز کارکنان راه‌آهن به ارائه گزارشی از میزان پرداخت وام در سال‌های اخیر پرداخت و گفت: در سه مرحله وام‌های به مبالغ ۲۰ ، ۳۰ و ۵۰ میلون تومانی به اعضاي واجد شرايط متقاضي وام، پرداخت شده است.

فروزش در تشریح این وام ها گفت: در دور اول و در دوره زماني ۱۶ ماهه خرداد ماه ۱۳۹۹ لغايت شهريور ماه ۱۴۰۰ تا سقف۵۰ ميليون توماني با بازپرداخت ۳۶ ماهه، ۸۴۲۴ فقره وام به مبلغ حدود ۳۲۳ میلیارد تومان به اعضای محترم پرداخت شد.

مدیرعامل موسسه اضافه کرد: اما در بخش وام‌های ۲۰ و ۳۰ میلیون تومانی، به منظور بهره‌مندی حداکثری عزیزان عضو صندوق، دو مرحله تسهیلات کوتاه مدت پرداخت شد. در دور دوم با بازپرداخت  ۱۲و ۱۸ ماهه، ۵۹۱۶ فقره وام به مبلغ حدود ۱۳۹ميليارد تومان در دوره زماني ۱۴ ماهه ارديبهشت ماه ۱۴۰۱ لغايت خرداد ماه ۱۴۰۲ به اعضای محترم پرداخت شد.

رئیس هیات مدیره موسسه افزود: در دور سوم نیز حدود ۱۲۲ميليارد تومان در  ۴۳۷۰ فقره با بازپرداخت ۱۰ ماهه، در دوره زماني زماني ۶ ماهه تير ماه ۱۴۰۲ لغايت آذر ماه ۱۴۰۲ به اعضای محترم پرداخت شد.

فروزش یادآور شد: در مجموع ۱۸۷۱۰ فقره به مبلغ حدود ۵۸۴ ميليارد تومان وام قرض‌الحسنه ضروري پرداخت شد که به عبارتي براي تعداد ۷۰۰۳ عضو در سه دور به طور ميانگين مبلغ ۸۳ ميليون تومان وام با كارمزد ۴ درصد پرداخت شد تا به بخشی از وظایف خود عمل کرده باشیم.

مدیرعامل موسسه تاکید کرد که به موازات اين وام ها نيز وام قرض الحسنه اضطراري نيز به مبلغ ۱۰ميليون تومان و بدون كارمزد به تعداد  ۳۰۷۷ فقره وام به مبلغ بيش از ۲۵ ميليارد تومان اعطا شد که در طول فعاليت مؤسسه بي سابقه بوده است.

فروزش در پایان یادآور شد: چنانکه هدف اولیه و غایی از تشکیل مؤسسه رفع نیازهای ضروری و ارائه خدمات رفاهی و پرداخت وام به اعضا است؛ مؤسسه باید با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند و سرمایه‌گذاری درست در جهت کسب درآمد بیشتر و به تبع آن افزایش میزان اندوخته اعضا تلاش کند تا در سایه کسب نقدینگی مطلوب نسبت به رفع نیازهای ضروری اعضا اقدام کند. تمامی موارد عنوان شده در سایه تلاش و همت صورت گرفته بر اساس سياست‌ها و اهداف برنامه‌ریزی شده بدست آمده و در جهت جلب رضايت و خرسندي اعضا و رفع بخشي از مشكلات مالي آنان بوده است. امیدواریم در ادامه با حمایت و هدایت مجمع محترم و با همكاري مجموعه مؤسسه و شرکت‌های تابعه بتوانیم براي رفاه حال و آينده اعضاي محترم موسسه و حفظ و افزايش اندوخته آنان برنامه‌ريزي بهتري انجام پذيرد.

 

مطالب رپورتاژ