اجرای طرح دوچرخه در پایانه فتح‌آباد

مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از اجرای مسیر دوچرخه‌سواری در محوطه پایانه فتح‌آباد حدفاصل ایستگاه متروی پالایشگاه واقع در خط یک تا ساختمان‌های اداری پایانه فتح‌آباد خبر داد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، این کار با پیگیری‌های مهندس نوبخت نایب رئیس هیات مدیره ومدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه برای گسترش فرهنگ دوچرخه‌سواری اجرا شد.

در این مراسم که صبح امروز یکشنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۹۸ با حضور مدیران و کارکنان شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه برگزار شد، مدیر ارشد خط ضمن تشکر از مدیریت عامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه گفت: این طرح برای اولین بار در پایانه فتح‌آباد با همکاری واحد توسعه سیستم‌های حمل‌ونقل پاک در سازمان حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه پایانه فتح‌آباد با وسعت ۴۴ هکتار دارای فضاهای مختلفی است افزود: این پایانه سرمایه عظیم مالی و استراتژیکی برای شرکت است چرا که بزرگترین پایانه مترو است.

شهبازی با اشاره به اینکه این پایانه دارای ۱۰ هزار مترمربع ساختمان اداری، ۳۸ هزار مترمربع انبار و ۱۲ هزار مترمربع کارگاه‌های فنی است خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین سوله تعمیرات مترو و ساختمان پارکینگ با ظرفیت ۵۰ رام قطار در این پایانه قرار دارد.

مهندس شهبازی افزود: در مرحله اول اجرای این طرح یک کانکس و ۲۰ دستگاه دوچرخه تهیه شده و با بازسازی کانکس امروز از این طرح رونمایی کردیم امیدواریم به همت مدیران ارشد شرکت و مدیریت حمل‌ونقل پاک معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران بخش‌های مکمل این طرح که احداث مسیر دوچرخه و جانمایی فضایی برای پارک دوچرخه‌ها در مقاصد موردنظر نیز اجرا شود.

مدیر ارشد خط یک تصریح کرد: هدف از اجرای این طرح توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری در بین کارکنان شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه است تلاش کردیم تا با احداث مسیر ویژه دوچرخه، در محدوده پایانه فتح‌آباد ارتباط با ایستگاه مترو و کارکنان را به استفاده از دوچرخه ترغیب کنیم.

گفتنی امروز تعدادی از دوچرخه‌سواران به‌صورت نمادین از ساختمان مرکزی شرکت تا پایانه فتح‌آباد را رکاب زدند.

 

مطالب رپورتاژ