تشریح ارائه عملکرد پلیس راهور در ایام نوروز امسال

صنعت حمل و نقل آنلاین: سردار « سید کمال هادیانفر» رییس پلیس راهور ناجا در نشست خبری در تشریح ارائه عملکرد پلیس راهور در ایام نوروز امسال، با بیان اینکه در سال گذشته 36 میلیون خدمت توسط پلیس راهور به هموطنان ارائه شد، اظهار کرد: در نوروز امسال با همکاری تمام دستگاه‌ها، با بیش از 76 هزار نفر نیرو در قرارگاه نصر، توانستیم ماموریت خود را سپری کنیم، علیرغم اینکه شرایط برای سفرها خیلی روشن نبود و تناقضاتی در این رابطه وجود داشت.

به گزارش خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین رئیس پلیس راهور ناجا افزود: تا روز 13 فروردین 89 درصد افزایش تردد مخصوصاً در محورهای شمالی، محور قم، اصفهان، شیراز و خراسان رضوی داشتیم.
وی بیان کرد: امسال شاهد 440 میلیون تردد در نوروز بودیم البته ترددها نسبت به نوروز 98، 16 درصد کاهش داشت.
سردار هادیانفر خاطرنشان کرد: تصادفات در ایام نوروز (27 اسفند تا 13 فروردین) نسبت به سال مدت مشابه سال 98 کاهش داشت اما متاسفانه نسبت به مدت مشابه سال گذشته 42 درصد افزایش داشت.
رییس پلیس راهور ناجا عنوان کرد: فقط در حوزه تصادفات فوتی در ایام نوروز امسال نسبت به سال گذشته شاهد افزایش 26 درصدی بودیم و روزانه به طور میانگین 34 نفر از هموطنان بر اثر تصادفات جان خود را از دست دادند.
وی ادامه داد: تا روز 12 فروردین ترددها 100 درصد افزایش داشت اما روز 13 فروردین ترددها کاهش یافت.
سردار هادیانفر تصریح کرد: بنابر آخرین آمار، تا نیمه اول فروردین ماه 88 شهر در وضعیت قرمز و 139 شهر در وضعیت نارنجی قرار دارند همچنین کماکان ورود پلاکهای غیربومی به شهرهای قرمز و نارنجی و خروج پلاکهای بومی از شهرهای مذکور ممنوع است.
رییس پلیس راهور ناجا درباره عملکرد این پلیس در سال 99 نیز متذکر شد: در سال 99، خودروهای سبک و سنگین 302 درصد افزایش یافت.
سردار هادیانفر با بیان اینکه اکنون 44 میلیون نفر در کشور دارای گواهینامه هستند، یادآور شد: شاید رانندگان در برخی مسیرها دیگر شاهد حضور فیزیکی ماموران نباشیم و اعمال قانون و کنترل ها توسط پهپادها صورت خواهد گرفت.
وی اظهار داشت: بحث اعمال محدودیت‌های کرونایی در ورود به شهرهای قرمز و نارنجی، 83 درصد در میزان فوت ‌شدگان و 54 درصد در ابتلا در بیماری کرونا کاهش داشته که وزیر بهداشت این موضوع را تایید کرد، ما نیز تا آخر، کنار کادر درمان ایستاده‌ایم.
رئیس پلیس راهور ناجا افزود: 6 میلیون و 300 هزار فقره در حوزه ترددهای شبانه و ممنوعیت ورود به شهرهای قرمز و نارنجی تاکنون اعمال قانون انجام دادیم همچین دو مرحله پیامک برای افرادی که غیرمجاز داشتند، ارسال شده است.
وی بیان کرد: در بحث جرائم رانندگی سال گذشته 109 میلیون فقره جریمه اعمال کردیم و برای 70 میلیون نفر که جریمه آنها قطعی شده بود، پیامک ارسال شد، پنج هزار و 800 میلیارد تومان میزان جرائم در سال 99 بوده که تا دیروز چهار هزار و 480 میلیارد تومان یعنی تقریباً 78 درصد وصول شده است.
سردار هادیانفر عنوان کرد: در سال 99، یک میلیون و 439 هزار فقره تصادف داشتیم که نسبت به سال 98، 669 فقره معادل 32 درصد کاهش روی داد، یعنی به طور متوسط روزانه 41 نفر از هموطنان را بر اثر تصادفات از دست دادیم، 31 درصد از جان‌باختگان سوانح رانندگی در سال 99 راننده، 20 درصد عابر پیاده، 24 درصد سرنشین، 23.5 درصد نیز موتوسوار بودند همچنین 26 درصد به دلیل واژگونی وسیله‌نقلیه جان خود را در تصادفات از دست دادند.

مطالب رپورتاژ