تسهیل شرایط أخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان وانت بار برون شهری

صنعت حمل و نقل آنلاین: به منظور ساماندهی و نظم بخشی در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها در جاده های برون شهری و ارتقای سطح ایمنی در جاده های کشور ، تسهیل شرایط اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور اعلام شد.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین به منظور ساماندهی و نظم بخشی در نحوه بهره برداری و تردد وانت بارها در جاده های برون شهری و ارتقای سطح ایمنی در جاده های کشور ، تسهیل شرایط اخذ کارت هوشمند راننده و ناوگان به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سراسر کشور اعلام شد.
غلام حسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا با بیان این خبر اظهارداشت : براساس قوانین و مقررات موجود در بخش حمل ونقل هرگونه فعالیت در زمینه حمل ونقل برون شهری کالا منوط به استفاده از اسناد حمل ( بارنامه ) می باشد ، با توجه به اینکه مقرر شده است تخصیص سهمیه سوخت به وانت بارها بر اساس پیمایش ثبت شده در اسناد حمل صورت پذیرد، لذا کلیه رانندگان و مالکین وانت بار برای فعالیت در جاده های برون شهری بایستی اسناد حمل وانت بار ( کارت هوشمند راننده، کارت هوشمند وانت بار، بارنامه و ….) دریافت نمایند.
دغاغله با بیان این که برای رفاه حال متقاضیان ، امکان ثبت نام غیر حضوری فراهم گردیده است ، افزود : رانندگان و مالکان وانت بار که تاکنون نسبت به دریافت کارت اقدام نکرده اند می توانند به یکی از روشهای حضوری یا غیر حضوری نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
وی افزود : ثبت نام غیر حضوری با مراجعه به زیر سیستم ثبت نام ناوگان و راننده وانت بار در پرتال سامانه کارت هوشمند در قسمت خدمات غیر حضوری به آدرس www.smartcard.rmto.ir انجام می شود. ثبت نام حضوری با مراجعه به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت راننده است.
مدیرکل دفتر حمل و نقل کالا خاطر نشان کرد : جهت تسهیل ورود متقاضیان حداقل شرایط و مدارک لازم از رانندگان اخذ می گردد . برگ سلامت جسمی و روحی، ارائه گواهی عدم اعتیاد، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه پس از ثبت نام از متقاضیان اخذ خواهد شد.
دغاغله با اشاره به این که در حال حاضر کلیه زیر ساخت های لازم برای فعالیت رانندگان و ناوگان از طرف سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای فراهم می باشد ، افزود : از اردیبهشت ماه سال 99 تخصیص سوخت عملکردی صرفاً به وانت بارهای ساماندهی شده انجام شده است. و طی ماههای اخیر در چندین مرحله سوخت پایه ناوگان ساماندهی نشده ( ثبت نام نکرده در سامانه سازمان ) کاهش یافته است .لازم بذکر است در حال حاضر تخصیص سوخت بر اساس پیمایش ثبت شده در بارنامه علاوه بر سوخت پایه ساماندهی شده به ناوگان اختصاص می یابد.
وی اعلام کرد : تا نهم اسفند ماه سال جاری تعداد وانت بار ثبت نامی 183 هزار و755 دستگاه و رانندگان وانت بار ثبت نامی 18هزار و 145 نفر می باشد.
دغاغله یادآور شد :به تمامی رانندگان و مالکین وانت بار های بین شهری توصیه می گردد هرچه سریعتر به مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت خود یا سایت اعلام شده مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام نمایند تا در ماههای آتی از بابت فعالیت حمل و نقلی و اختصاص سوخت ناوگان خود دچار مشکل نگردند.
گفتنی است متقاضیان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند به ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها و نمایندگی شهرستانها یا سایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مر اجعه نمایند.

مطالب رپورتاژ