افزایش ۶۰ درصدی صادرات غیرنفتی در سال ۹۹

صنعت حمل و نقل آنلاین: مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان از رشد ۳۵ درصدی تخلیه و بارگیری و افزایش ۶۰ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در سال ۹۹، نسبت به سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، قاسم عسکری نسب در رابطه با عملکرد مقایسه‌ای بندرلنگه و بنادر غرب هرمزگان (به غیر از کیش، ابوموسی، خمیر) در سال ۹۹، نسبت به مدت مشابه سال ۹۸، اظهار داشت: مجموع تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی، بالغ بر پنج میلیون و ۳۴۷ هزار تن بود و مجموع تخلیه و بارگیری کالای غیرنفتی به دو میلیون و ۸۴۲ هزار تن رسید که نشان دهنده رشد ۳۵ درصدی در بخش کالاهای غیرنفتی است.
وی ادامه داد: سال گذشته همچنین رشد ۶۰ درصدی صادرات غیرنفتی با حجم یک میلیون و ۳۲۱ هزار تن ثبت شد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به رشد۶۰ درصدی واردات غیرنفتی با حجم ۱۱۳ هزار تن در سال ۹۹، اظهار داشت: جهش ۳۴ درصدی کاپوتاژ (کران بری) فرآورده های غیرنفتی با حجم یک میلیون و ۲۳ هزارتن از دیگر دستاوردها بود.
عسکری نسب افزود: ورود و خروج بیش از ۲۰ هزار و ۷۰۴ شناور، ترانزیت بیش از ۸۹ هزار دستگاه خودرو، رشد ۶۴ درصدی تخلیه و بارگیری در بندر آفتاب با حجم بیش از ۶۸۹ هزار تن و رشد ۳۵ درصدی تخلیه و بارگیری غیرنفتی در بندر چارک با حجم ۶۲۷ هزار تن را می توان به عنوان دیگر اقدامات سال گذشته نام برد.

وی از رشد چشمگیر فعالیت تخلیه و بارگیری در بنادر شیو و انرژی بر پارسیان با حجم ۲۱۱هزار تن خبر داد و اعلام کرد: عبور از مرز یک میلیون و ۲۲۰ هزار تن تخلیه و بارگیری در بندرلنگه و رشد ۶ درصدی صادرات غیرنفتی بندرلنگه با حجم بیش از ۸۹۳ هزار تن دیگر مواردی است که تحقق یافت.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان خاطرنشان کرد: بارگیری ۱۳ هزار و ۹۳۲ کانتینر یخچالی با رشد ۸۰۲ درصدی، صادرات بالغ بر ۷۵۴ هزار تن مواد معدنی با رشد ۱۶۶ درصدی دیگر دستاورهای سال گذشته است.

مطالب رپورتاژ