آزادراه غدير؛ نقطه اتصال آزادراه هاي استان تهران و البرز است

صنعت حمل و نقل آنلاین؛ معاون ساخت وتوسعه آزادراه ها: آزادراه غدير با ايجاد تبادل هاي ترافيكي مسير ارتباط تمام آزادراه هاي استان تهران و البرز را با يكديگر برقرار كرده و نقش محوري در كاهش ترافيك اين دو استان دارد.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، جلال بهرامي از آزادراه غدير به عنوان حلقه اتصال تمامي آزادراه هاي استان تهران و البرز ياد كرد و گفت:‌ این آزادراه از چهار استان قزوین، البرز، مرکزی و تهران عبور می‌کند و به همین دلیل دسترسی‌های مناسبی برای آن طراحی و اجرا شده است.

آزادراه غدیر دارای 8 تبادل بزرگ، ۱۰ پل تقاطع با راه‌های فرعی و راه‌آهن و همچنین سه پل بزرگ رودخانه‌ای است؛ به گونه‌ای که تمام شریان‌های آزادراهی غرب، جنوب و جنوب شرق منتهی به استان‌های البرز و تهران را قطع می‌کند.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه ها ادامه داد: این آزادراه سومین آزادراه بزرگ کشور و موثرترین پروژه راهسازی برای پایتخت و استان البرز است.
بهرامي همچنين آزادراه غدير را بخشي از كريدور اصلي جاده تاريخي ابريشم دانست و گفت:‌ این آزادراه تکمیل‌کننده کریدور شمال-جنوب و کریدور غرب به شرق است که از مرز بازرگان در غرب کشور تا مرز سرخس در شرق کشور امتداد پیدا می‌کند.

وي آزادراه غدير را موجب افزايش مزاياي ترانزيت بين المللي در شبكه حمل و نقل كشور معرفي كرد و گفت:‌ آزادراه غدیر به عنوان یک شاهراه اصلی و یک شریان حیاتی در هر دو کریدور نقش مهم و اساسی ایفا می‌کند و هم در حوزه ملی و هم در حوزه فراملی می‌تواند تأثیرات مطلوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

معاون ساخت وتوسعه آزادراه ها تكميل شبكه حمل و نقل به ويژه آزادراهي را در توسعه و حفظ امنيت كشور ضروري معرفي كرد و افزود:‌ توسعه زیرساخت‌های اساسی برای کلانشهر تهران و وجود شبکه آزادراهی و بزرگراهی در تهران و شهرهای بزرگ همجوار يكي از اين راهكار ها است. اين آزادراه نقش پدافند غيرعامل براي پايتخت دارد كه موجب افزايش سطح امنيت ملي مي شود.

بهرامي از پيشرفت فيزيكي بالاي 85 درصد در 9 پروژه آزادراهي خبر داد وگفت: هم اكنون طول شبكه آزادراهي كشور 2500 كيلومتر است و در حال حاضر نيز 660 كيلومتر آزادراه در دست ساخت است كه تا پايان سال 1400 طول شبكه آزادراهي كشور 25 درصد افزايش يافته و به 3100 كيلومتر مي رسد.

مطالب رپورتاژ