Picture of الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

افزایش 4 برابری درآمد و رشد 20 درصدی قراردادها: دستاوردهای آزمایشگاه مکانیک خاک در تهران

صنعت حمل و نقل آنلاین: در طی ۱۰۰۰ روز از آغاز به کار دولت سیزدهم، آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران توانسته است بیش از ۵۰۷,۰۰۰ مورد آزمایش کنترل کیفی در پروژه‌های عمرانی این استان به ثبت برساند.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین و به نقل از روابط عمومی این آزمایشگاه، احمد نوعی قالیباف، مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران، اعلام کرد که این آزمایشگاه با بهره‌گیری از نیروی انسانی متخصص و تجهیزات پیشرفته، در طول سه سال گذشته بیش از ۹۵ درصد اهداف تعیین‌شده خود را محقق کرده و توانسته است تمامی مطالبات برنامه‌ریزی‌شده را وصول کند.

قالیباف با اشاره به گسترش خدمات این آزمایشگاه افزود: آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران با شش شعبه در شهرستان‌های تهران، قرچک، رودهن، اسلامشهر، فیروزکوه و شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، و با استقرار ۲۸ واحد محلی در پروژه‌های عمرانی، خدمات کنترل کیفیت منحصربه‌فردی را ارائه می‌دهد. این آزمایشگاه با برخورداری از ۱۰۰ نیروی متخصص، توانایی استقرار در پروژه‌های جدید در کمتر از ۲ ساعت را دارد.

وی تأکید کرد که این آزمایشگاه در سه سال اخیر علاوه بر ورود به بازارهای جدید، در پروژه‌های مختلفی از جمله نهضت ملی مسکن در غرب استان تهران، متروی میدان نماز و چهاردانگه، بیمارستان ۲۲۰ تخت‌خوابی پرند، و پروژه‌های عمرانی شرکت‌های عمران شهرهای جدید پرند و پردیس حضور داشته و خدمات کنترل کیفیت را مطابق با استانداردهای ملی و بین‌المللی ارائه کرده است.

مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران همچنین به اجرای بیش از ۷۳۵۹ متر حفاری در دولت سیزدهم اشاره کرد که نشان‌دهنده رشد ۵۰ درصدی نسبت به دوره‌های قبلی است. وی افزود که این آزمایشگاه طی سه سال گذشته بیش از ۱۵۰ گزارش مطالعه ژئوتکنیک به کارفرمایان ارائه کرده و موفق به انجام ۱۱۴۱ مورد آزمایش در پروژه‌های کنترل کیفیت جوش و آزمایش‌های غیرمخرب شده است.

قالیباف همچنین به برگزاری ۱۲ دوره آموزشی تخصصی با بیش از ۱۳,۴۰۳ نفر-ساعت آموزش اشاره کرد و گفت که این آموزش‌ها برای کارشناسان فنی و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شده است.

 

تازه‌های کسب و کار