تشکیل تیم تخصصی برای تجسس مفقودان و بررسی علل حادثه کشتی بهبهان

به گزارش خبرنگار سایت خبری صنعت حمل و نقل کاپیتان نادر پسنده، مدیرکل ایمنی و حفاظت سازمان بنادر و دریا نوردی در گفتگو با برنامه شبکه خبر گفت: حوالی ساعت ۲۳:۳۰ دقیقه شب گذشته “شناور باری بهبهان” که از شناورهای تجاری وفلزی با ظرفیت کمتر از ۵۰۰ بوده با محموله سرامیک در مسیر خرمشهر به سمت حرا و حوالی ام القصر در کانال “خور عبدالله” در آب های عراق دچار سانحه منجر به غرق شده است.

وی اظهار کرد: این شناور ۷ خدمه داشته که ۴ نفر توسط گروه امداد عراق نجات یافتند و یک نفر فوت شده و شده و۲ نفر مفقود شده اند که واحدهای امدادی در حال جستجو برای پیدا کردن آنها هستند و هماهنگی های لازم در حال انجام است تا ۲ نفر مفقود شده و ۴ نفر نجات یافته را به کشور برگردانند.
وی تاکید کرد:  با هماهنگی سیاسی و منطقه ای بین دو کشور تیم مشترک جستجو و نجات ایران و عراق با توجه به بد بودن وضعیت آب و هوا و باد شدید در منطقه در حال تجسس و امدادرسانی به این شناور هستند تا بتوانند مفقودی ها پیدا کنند. تیم بررسی سوانح از ابتدای صبح تشکیل شده و در حال بررسی آخرین وضعیت این شناور است که امیدواریم به زودی علت حادثه را اعلام کنیم.

پسنده در خصوص  علت بروز این سانحه گفت: اگر بخواهیم براساس الفبای دریانوردی حساب کنیم کشتی سایز کوچک که دارای محموله نسبتا سنگینی بوده باشد که در وضعیت آب وهوای نامناسب جوی خلیج فارس شب گذشته دچار سانحه شدند اما تا زمانی که بررسی دقیق توسط گروه عملیات نجات و کمیسیون بررسی سانحه صورت نگیرد نمی توان به علت حادثه پی برد.

وی تاکید کرد: در حال حاضر اولویت اصلی ما پیدا کردن مفقودان  و بازگرداندن نجات یافتگان به کشور است.

 

پسنده در ادامه بیان کرد: از ۷ نفر خدمه در این شناور یک نفر هندی بوده که بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده این فرد هم جزو مفقودین است.

 

مطالب رپورتاژ