ترکیش ایر بابت رفتار غیرقابل قبول خلبان باید پاسخگو باشد

صنعت حمل و نقل آنلاین: محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت چهل و دومین سالگرد ورود حضرت امام خمینی (ره) به فرودگاه مهرآباد درباره شبهات ایجاد شده در خصوص علت عدم فرود هواپیمای ترکیش ایر در فرودگاه امام گفت: باید از ترکیش ایر پرسید که چرا چنین رفتاری داشته است؛ چون همزمان هواپیمای ایران ایر بر زمین فرودگاه نشسته است.

وی اظهار کرد:‌ مکالمات ضبط شده است و خلبان پنج هزار متر قدرت دید داشته و می‌توانسته فرود بیاید؛ اما یک بازگشت غیرعادی انجام داده است.

اسلامی عنوان کرد: دو فرودگاه اصفهان و باکو برای فرودگاه جایگزین انتخاب شده بود که خلبان فرودگاه باکو را انتخاب کرده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است و سازمان هواپیمایی هم روز گذشته در این باره روشنگری کرده است اما نماینده ترکیش ایرلاین باید توضیحاتی را در این باره بدهد؛ چون رفتار خلبان قابل قبول نیست.

اسلامی خاطرنشان کرد:  تغییر مسیر این پرواز هیچ ارتباطی به صدای آژیر در تهران ندارد و علت شنیده شدن صدای آژیر اتصالی سیم‌ها بود.

کاپیتان تورج دهقانی زنگنه؛ خلبان تصمیم گیرنده است

کاپیتان تورج دهقانی زنگنه، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در ادامه سخنان وزیر راه و شهرسازی در این باره اظهار کرد: در هر لحظه از ساعت پرواز، به طور مشخص، خلبان تصمیم گیرنده است.

وی گفت: دید خلبان ترکیش‌ایر پنج کیلومتر بود و باران نیز می‌بارید اما برای اَپروچ، یک ابر سیاه بوده است.

زنگنه عنوان کرد: خلبان ترکیش‌ایر دو فرودگاه آلترنیت داشته که یکی اصفهان و دیگری باکو که دومی را انتخاب می‌کند بنابراین کار خلافی نکرده اما به دلیل فضای رسانه‌ای ایجاد شده در ترکیه پس از این اتفاق، موضوع را از ترکیش‌ایر و سازمان هواپیمایی ترکیه پیگیری خواهیم کرد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: مراتب اعتراض خود را به ترکیش‌ایر و سازمان هواپیمایی ترکیه اعلام می‌کنیم.

مطالب رپورتاژ