الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

کندوان؛ روستای نمونه گردشگری جهانی

صنعت حمل و نقل آنلاین: روستای کندوان واقع در آذربایجان شرقی از توابع شهرستان اسکو از سوی سازمان جهانی گردشگری به عنوان یکی از روستاهای نمونه گردشگری جهانی انتخاب شد و به ثبت این سازمان رسید.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین: بر اساس شواهد به دست آمده توسط دیرینه شناسان، روستای کندوان هفت هزار سال پیشینه دارد که در قرن  هفتم هجری ساکنان روستایی بنام « حیله ور» برای در امان ماندن از هجوم مغولان به این منطقه پناه بردند و با حفر سنگ‌های مخروطی شکل که در دل صخره‌های دامنه سهند قرار دارد ماوا گزیدند. به همین دلیل معماری این روستا صخره‌ای است که سومین روستای صخره‌ای جهان به شمار می‌رود. روستای کندوان، منطقه‌ای ییلاقی و کوهستانی است که عملا همه شاخص‌های مورد نظر سازمان جهانی گردشگری را برای نمونه بودن دارا می‌باشد. از جمله زیرساخت‌ها، برخورداری از منابع فرهنگی و ترویج و حفاظت از آن، پایداری اقتصادی، محیطی و اجتماعی، ظرفیت گردشگری و توسعه و یکپارچگی زنجیره ارزش و در نهایت امور بهداشت و ایمنی و امنیت. پیش از این روستای کندوان در سال1376 به عنوان یکی از آثار ارزشمند تاریخی در ایران نیز به ثبت رسیده بود.

اخبار مرتبط:

حضور قدرتمند ایران در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا 2023

خروج ترکیه از فهرست کشورهای امن گردشگری اتحادیه اروپا

 

به مناسبت برگزاری نهمین نمایشگاه صنایع دستی ایران و دومین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری در تبریز و نیز مراسم انتخاب روستای کندوان به عنوان دهکده نمونه گردشگری جهانی از سوی سازمان جهانی گردشگری، فرصتی دست داد تا سفر چهار روزه‌ای به استان آذربایجان شرقی که در رده پنج استان نخست گردشگر پذیر قلمداد می‌شود صورت گیرد. ظرفیت‌های گردشگری این استان آنچنان بالاست که در شماره پیش روی ماهنامه سفر به تفصیل به آن پرداخته می‌شود.

 

مطالب رپورتاژ