کاپیتان علیرضا خوشرو؛پیشکسوت عرصه دریا به دیار باقی شتافت

 

کاپیتان علیرضا خوشرو فعاليت دريايي خود را از دوران دانشجویی در رشته فرماندهي در سال 1347 آغاز كرد و ده سال در سمت‌هاي مختلف، از افسر سومي تا فرماندهي در دريا به تجربه‌اندوزي پرداخت.

او به مدت دو سال از سوي وزارت امور خارجه در دفتر مشترك هماهنگي ايران و عراق براي نظارت بر اروندرود به‌عنوان كارشناس امور دريايي مشغول فعالیت بود و پس از آن رياست كميته خريد و فروش كشتي در شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران را به مدت سه سال بر عهده گرفتند.

همچنین وی مدتي را نیز به‌عنوان مشاور معاونت فني شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران و مدتی نيز به سمت مشاور معاون بازرگاني شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران انجام وظيفه كرد و حدود چهار سال نیز در آلمان به‌عنوان نماينده شركت كشتيراني جمهوري اسلامي خدمت ‌كرد. در طول چهار سال فعالیت خود در آلمان موفق به ثبت شركت نصر در آن کشور شد و سمت مديرعاملي آن را بر عهده گرفت. پس از پایان ماموریت در آلمان برای مدت بيش از سه سال مديرعاملي شركت كشتيراني درياي خزر را عهده‌دار بود و سپس به شركت كشتيراني اكو پيوست و پنج سال مديرعامل آن شركت بود و بعد از آن به مدت سه سال مديرعاملي شركت كشتيراني پارسيان را بر عهده گرفت.

كاپيتان علیرضا خوشرو در كنار سمت‌های مختلفی که داشتند در زمینه‌های دیگر نیز فعاليت‌هايی می‌کردند. او نايب ریيس كانون بازنشستگان كشتيراني جمهوري اسلامي و از موسسين شركت يادآوران مهرگان متعلق به بازنشستگان و شاغلين شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران بودند و از زمان تاسيس كانون دريانوردان خبره دبيركلي آن را نیز بر عهده داشت.

کاپیتان علیرضا خوشرو پیشکسوت، فرهیخته عرصه دریا و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل شرکت کشتیرانی آریا پس از دو هفته تحمل بیماری، به رحمت ایزدی پیوست.

ماهنامه «صنعت حمل و نقل» این ضایعه دردناک را به جامعه دریایی و بازماندگان ایشان تسلیت می گوید. روحش شاد و یادش گرامی باد.

مطالب رپورتاژ