کارشناس اقتصادی عنوان کرد: استفاده از پتانسیل بنادر کوچک توسط سرمایه گذاران

تحلیلگر مسایل اقتصادی گفت: در شرایط تحریمی توسعه بنادر نباید متوقف شود چرا که این بخش قلب اقتصاد کشور است.

به گزارش ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی، محمدرضا حیدری درباره اینکه در شرایط تحریم بنادر کشور چه سمت و سوی باید بگیرند اظهارداشت: مهم ترین نکته ای که ضرورت دارد دولتمردان به آن توجه کنند، توسعه بنادر کشور است، اگر بنادر رشد نکنند سرمایه گذاری و صادرات کالا دچار مشکل می شود.

وی ادامه داد: کشورهای که مرز آبی دارند، توسعه بنادر آنها اهمیت قابل توجهی دارد چرا که بنادر قلب اقتصادی هستند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه کشورهای صاحب بندر از فرصت ها به خوبی استفاده کردند و ما نیز باید همین روند را طی کنیم، گفت: اگر ایران با تحریم های مختلف مواجه  نشده بود، اکنون بنادر ایران با بنادر کشورهای اروپایی، چین و سایر کشورها قابل رقابت بود.

وی خاطرنشان کرد: نکته دیگری که در شرایط تحریم باید به آن توجه کرد، توسعه و رونق بنادر کوچک است، در گذشته اهمیت زیادی به بنادر کوچک داده نمی شد ولی در مقطع فعلی بنادر کوچک می توانند یک فرصت برای کمرنگ کردن تحریم و عادی سازی جریان صادرات و واردات کالا باشند.

حیدری خاطرنشان کرد: مساله دیگری که در شرایط تحریم نباید از آن غافل شد، افزایش سطح همکاری های سازمان بنادر با تولید کنندگان داخلی است، البته سازمان بنادر طی سال های اخیر همکار ی های خود را با تولیدکنندگان داخلی توسعه داده است.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان داخلی با سفارش های سازمان بنادر فعال شدند اما وضعیت موجود می طلبد که میزان همکاری ها ارتقاء بیشتری پیدا کند.

تحلیلگر مسایل اقتصادی گفت: نکته پایانی که باید مورد توجه قرار گیرد، توسعه بندر چابهار است، معافیت بندر چابهار از تحریم ها یک فرصت طلایی برای رونق اقتصاد است، بدین ترتیب به نظر می رسد توسعه بندر چابهار را می توان با همکاری چند کشور دنبال کرد.

مطالب رپورتاژ