یک کارشناس اقتصادی: سرمایه گذاری در بنادر و پسکرانه چابهار سود آور است

کارشناس اقتصادی گفت: بندر چابهار بعد از سرمایه گذاری هندی ها و معافیت آن از تحریم ها می‌تواند فرصت‌ساز خوبی برای بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی باشد، از اینرو نباید شرایط پیش آمده را از دست داد.

به گزارش سایت خبری صنعت حمل و نقل محمدجواد احمدوند درباره فرصت و جایگاهی که بندر چابهار می تواند در اقتصاد کشور داشته باشد به افزود: سال های گذشته حرف زمان که صحبت از بندر چابهار می شد، سرمایه گذاران دیدگاهی نسبت به آن نداشتند و از آنجا که زیرساخت های بندری آن مطلوب نبود به هیچ فعال اقتصادی توصیه نمی شد که در این بندر سرمایه گذاری کند.

وی گفت: با توسعه بندر چابهار و فرصت های سرمایه گذاری که برای آن ایجاد شده است توصیه می کنم که این بندر بیشتر مورد استقبال سرمایه گذاران قرار گیرد، بندر چابهار می تواند اقتصاد کشور را متحول کند چرا که از مبدا چابهار می توان صادرات کشور را افزایش داد و این اتفاق مهمی است که باید دنبال شود.

وی گفت: بندر چابهار توانایی آن را دارد که ارز مورد نیاز کشور را تامین کند، چرا که این بندر فرصت های خوبی برای صادرات دارد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: برای آنکه صادرات از بندر چابهار رونق گیرد سرمایه گذاران در پسکرانه بندر چابهار سرمایه گذاری کنند و این سرمایه گذاری می تواند در بخش معدن و فولاد باشد که در چابهار دارای مزیت است.

وی با بیان اینکه با ایجاد کارخانه های فولاد و محصولات معدنی می‌توان تا حد قابل توجهی از خام فروشی فاصله گرفت، افزود: با وجود اینکه گفته می شود هر گونه سرمایه گذاری و فعالیت تولیدی در کشور ریسک دارد اما اعتقاد دارم که سرمایه گذاری در بندر و پسکرانه چابهار هیچ ریسکی ندارد و  سرمایه گذار می تواند به سوددهی برسد.

یک کارشناس اقتصادی: سرمایه گذاری در بنادر و پسکرانه چابهار سود آور است

کارشناس اقتصادی گفت: بندر چابهار بعد از سرمایه گذاری هندی ها و معافیت آن از تحریم ها می تواند فرصت ساز خوبی برای بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی باشد، از اینرو نباید شرایط پیش آمده را از دست داد.

فهرست مطالب

مطالب رپورتاژ