کروز

ژاپنی‎ها بزرگترین متقاضی ساخت کشتی

ژاپنی‎ها امسال در سفارش کشتی از همتایان چینی خود پیشی گرفتند و در صدر مالکان دارای بیشترین تعداد سفارش ساخت ایستادند.

موسسه Clarksons Research  در گزارشی اعلام کرد: گرچه کشتی‎داران ژاپن چه کشتی‎داران ژاپن هم اکنون با داشتن 164.2 میلیون تن کشتی دومین ناوگان بزرگ جهان را در اختیار دارند، اما در میان تمام مالکان جهان دارنده بیشترین تعداد سفارش ساخت کشتی هستند.

براساس این گزارش ژاپنی‎ها امسال در سفارش کشتی از همتایان چینی خود پیشی گرفتند و در صدر مالکان دارای بیشترین تعداد سفارش کشتی ایستادند.مالکان کشتی ژاپنی هم اکنون  488 فروند کشتی به وزن 28.2 میلیون تن را در دست ساخت دارند.

به دنبال رکود اقتصاد جهانی سال 2008 میلادی و افزایش تعداد سفارش کشتی ها، سفارش ساخت کشتی در آن سال به بالاترین سطح خود یعنی 416.6 میلیون تن رسید. در آن زمان یونانی‎ها بیشترین تعداد سفارش را داشتند و به دنبال آنها مالکان آلمانی قرار گرفته بودند.

در آغاز سال 2011 میلادی این مالکان چینی بودند که جایگاه دوم در سفارش کشتی را به خود اختصاص دادند تا اینکه در سال گذشته چینی ها توانستند رتبه نخست را در بیشترین سفارش ساخت کشتی به خود اختصاص دهند و یونان را پس بزنند.

در دسامبر 2016 این ژاپنی ها بودند که گوی سبقت را در سفارش کشتی از چینی ها ربودند. عمده سفارش ژاپنی ها کشتی‎های فله‎بر است که عموما به کشتی سازان داخلی سفارش داده شده اند.

مطالب رپورتاژ