پیوستن شهرهای غرب استان تهران به شبکه ریلی شهری

ششمین جلسه شورای ترافیک و حمل و نقل استان تهران روز چهارشنبه 12 دی ماه با حضور مسئولان استانی برگزار شد.

 

پایان طرح مطالعاتی

به گزارش خبرنگار ماهنامه صنعت حمل و نقل: در این جلسه مشاور شرکت راه‌آهن ضمن تشریح طرح‌های مطالعاتی ریلی برای شهرهای استان تهران تاکید کرد: طرح مطالعاتی حمل و نقل ریلی غرب تهران انجام شده است که در صورت تصویب در این جلسه کار تکمیل و نهایی کردن این مطالعات به‌زودی به اتمام خواهد رسید و وارد مرحله فازبندی برای اجرا خواهیم شد. با اجرای این طرح شهرهای غرب استان تهران همچون: شهریار، شهرقدس، ملارد، فردیس و اندیشه به شبکه حمل و نقل ریلی شهری تهران وصل خواهند شد.

در ادامه جلسه محسنی‌بندپی استاندار تهران خواستار تسریع در کار مطالعاتی این طرح شد و ضمن تعیین ضرب‌الاجل افزود: با توجه به آلودگی هوا و ترافیک و روند افزایش جمعیت شهرهای غرب استان باید هر چه سریع‌تر این طرح به مرحله اجرایی برسد.

 

استفاده از توان قانونی و فراقانونی

محسنی‌بندپی با اشاره به اینکه شهرهای جدید نیاز به مصوبه ماده 23 ندارند افزود: می‌توان کارهای اجرایی را در بخش‌هایی که مشمول این ماده نمی‌شوند شروع کرد و همزمان اقدام‌های لازم برای دیگر بخش‌ها را انجام داد.
استاندار تهران از فرمانداران و بخشداران خواست از همه توان قانونی و فراقانونی خود برای رفع مشکلات مردم استفاده کنند.

 

عدم رضایت مردم از طولانی شدن پروژه‌ها

استاندار تهران همچنین تاکید کرد: یکی از مشکلاتی که ما در این 40 سال باآن دست به گریبان بوده‌ایم زمان‌بر بودن اجرای پروژه‌ها است که این اتفاق باعث ایجاد فاصله بین مردم با مسئولان شده است. برای اینکه چنین مساله‌ای در این پروژه پیش نیاید باید همه کمک کنند و با توجه به فصل بودجه‌ریزی شهرداران برای اجرای این طرح در بودجه‌‌های خود این طرح را در نظر داشته باشند.

مطالب رپورتاژ