واگذاری شرکت واگن‌پارس اراک به شرکت مپنا

واگن پارس در برزخ / وضعیت یک بام و دو هوای قدیمی‌ترین واگن‌سازی کشور !

صنعت حمل و نقل آنلاین: با وجود گذشت یک و نیم سال از تصمیم به واگذاری شرکت واگن‌پارس اراک به شرکت مپنا، بنابه دلایلی که بخشی از ان بدهی های این شرکت بوده  در وضعیت یک بام و دو هوا به سر می برد و هنوز تکلیف واگذاری ان به سرانجام نرسیده است.  

سید علی آقا زاده استاندار استان مرکزی، واگن پارس را اولین واحد واگن سازی کشور دانست و از وزیر راه و شهرسازی خواست تا فکری به حال این شرکت واگن سازی شود چرا که ظرفیت لوکوموتیوسازی واگن سازی پارس در حد انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین امروز خط تولید لکوموتیو پارس 33 به بهره برداری رسید. به باور استاندار استان مرکزی، این نوع لکوموتیو  از اهمیت بالایی در کشور برخوردار است چراکه شبکه ریلی کشور به این نوع لکوموتیو بسیار نیازمند خواهد بود.

لوکوموتیو پارس ۳۳ با قدرت سه‌هزار اسب بخار تولید شده و تجهیرات فنی محرکه، شاسی و سایر قطعات برای ساخت لوکوموتیوهای دیگر نیز تامین شده است و امکان تولید انبوه این محصول وجود دارد.

ساخت ۱۰ دستگاه لوکوموتیو پارس ۳۳ با شرکت البرز نیرو به ارزش قرارداد یک‌هزار میلیارد ریال در جریان است و با توجه به کیفیت بالای این محصول و جلب رضایت مشتریان بدون شک قراردادهای متعددی در برای این واحد مادرتخصصی ریلی در راه است.

با ساخت لوکوموتیو پارس ۳۳ کارشناسان حمل ونقل ریلی پیش‌بینی می‌کنند که صنعت ریلی کشورمان وابستگی چندانی در این خصوص نداشته باشند.

 

مطالب رپورتاژ