هزينه 20 ميليارد تومانی شركت مترو برای اتصال به شبكه راه‌آهن سراسری كشور

صنعت حمل و نقل آنلاین: به موجب همكاری مشترك شركت راه‌آهن جمهوری اسلامی ايران و شركت مترو تهران، پروژه اتصال ايستگاه متروی ميدان راه‌آهن تهران به شبكه راه‌آهن سراسری كشور از طريق يك گالری ارتباطی به ثمر نشست و اين اتفاق مبارك و مهم، در آخرين روزهای سال 1399 محقق شد.

به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین به نقل از روابط عمومی و امور بين‌الملل شركت راه‌آهن شهری تهران و حومه (مترو)، در مراسمی با حضور دكتر نوبخت معاون رييس جمهور و رييس سازمان برنامه و بودجه، مهندس اسلامی وزير راه و شهرسازی و دكتر حناچی شهردار تهران، براي نخستين بار در كشور، شبكه راه‌آهن سراسری ايران به يك ايستگاه از متروی كلانشهر پايتخت متصل شد.

اين امر با احداث يك گالری به‌طول 60 متر و تعبيه 2 دستگاه پله‌برقی از سوی شركت مترو تهران، با هزينه‌كرد 20 ميليارد تومان جنبه عملياتی پيدا كرد.

دكتر حناچی شهردار تهران در پايان مراسم آغاز بهره‌برداری از پروژه مذكور، اتصال شبكه حمل و نقل ريلی درون شهری و برون شهری را يكی از آرزوهای خود برشمرد و افزود: به هر ميزان طرح‌های اينچنينی كه به ثمر بنشيند، از ميزان تردد مردم در سطح شهرها كاسته خواهد شد و ضمن كاهش بار ترافيك كلانشهرها، به همين ميزان بر جاذبه‌های شبكه مترو افزوده خواهد شد.

شهردار تهران در پايان صحبت‌های خودگفت: با توجه به هدف گذاری‌های صورت گرفته به منظور افزايش سهم مترو در پوشش سفرهای درون شهری به ميزان 50 درصد، بی‌ترديد با طرح‌هايی مشابه آنچه افتتاح شد، می‌توان به اين دستاورد بزرگ نائل آمد.

مطالب رپورتاژ