آلودگی هوا

مهم ترین اولویت سال آینده تهران اتمام خطوط 6 و 7 مترو است

آلودگی هوا
آلودگی هوا

عضو هیأت رییسه شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به این پرسش که اولین اولویت بودجه شهرداری تهران برای سال 96 چیست؟ گفت: اولین مطالبه مردم از شهرداری تهران، توسعه حمل و نقل عمومی است كه خروجی آن پیشرفت و توسعه شهر و آرامش و رفاه شهروندان است. 
 

به نقل از روابط عمومی معاونت حمل و نقل و ترافیك شهرداری تهران، ابوالفضل قناعتی افزود: مهم‌ ترین اولویت برنامه پنجم توسعه کشور، سلامت شهروندان است كه لازمه تحقق آن، توسعه زیرساخت‌ های شهری در حوزه حمل و نقل عمومی است.

وی با اشاره به این که یك سوم بودجه برنامه 5 ساله دوم شهر تهران به توسعه حمل و نقل عمومی با محوریت توسعه خطوط مترو و اتوبوسرانی تخصیص یافت، اظهار کرد: این موضوع در بودجه سال 96 شهرداری تهران هم لحاظ خواهد شد و حداقل یک سوم بودجه سال آینده به این مهم اختصاص خواهد یافت.

قناعتی با بیان این كه اكنون بیش از 70 جبهه كاری در خطوط 6 و 7 متروی تهران فعال است و این دو خط تا پایان سال 96 به اتمام می رسند، تصریح كرد: اجازه نمی دهیم ساخت مترو كه روی ریل قرار گرفته و به سرعت در حال انجام است، متوقف شود و روند پر شتاب كنونی باید همچنان ادامه پیدا كند.

وی با اشاره این كه تمركز بودجه سال آینده باید بر اتمام پروژه های نیمه تمام استوار باشد، اظهار كرد: بعد از توسعه مترو، باید پروژه های عمران شهری از قبیل پل ها و تقاطع ها با اختصاص اعتبار لازم به سرانجام برسند، چرا كه این كار به روان سازی ترافیک كمك خواهد كرد.

عضو كمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران در پایان با تأكید بر این كه حفظ محیط زیست شهری و تأمین سلامت شهروندان از موضوعات مهمی هستند كه باید در بودجه سال آینده مورد توجه ویژه قرار گیرد، خاطرنشان كرد: آلودگی هوا، مسائل و مشكلات بسیاری را برای شهروندان به وجود می آورد و متأسفانه سالانه تعداد زیادی از شهروندان به دلیل تنفس هوای آلوده جان خود را از دست می‌دهند.

مطالب رپورتاژ