معرفی چند عنوان کتاب در حوزه حمل و نقل

حقوق حمل و نقل
نویسنده: محمد رسولی
تعداد صفحات: 416 صفحه
نوبت چاپ: نخست 1392
1000نسخه
قیمت: 220,000 ریال
انتشارات: سمرقند
شماره تماس: 88314612-021

صنعت حمل و نقل آنلاین: شبکه حمل و نقل همانند هر سیستم پویا و زنده دیگر نیازمند تدوین چارچوب های قانونی و مقرراتی خاص برای عملکرد سالم و مؤثر است. این مجموعه از ضوابط و مقررات تحت عنوان «حقوق حمل و نقل» به عنوان شاخه ای گسترده از علم حقوق مورد توجه مدیران و برنامه ریزان اجتماعی و اقتصادی قرار دارد. در زمینه قوانین و مقررات حاکم بر بخش های مختلف این حوزه، شاهد پراکندگی و گستردگی زیادی هستیم که در این کتاب سعی بر آن است طی فصول مختلف به فراخور مباحث مطرح شده به این قوانین و مقررات اشاره شود و مورد بررسی قرار گیرند. لازم به ذکر است حوزه حقوق حمل و نقل در مطالعات حقوقی که تا کنون صورت گرفته، از جمله رشته هایی است که تا حدودی مهجور واقع شده است و منابع قابل دسترس در این زمینه محدود به برخی مباحث خاص حمل و نقل می باشد. با توجه به اهمیت این حوزه و نقش حمل و نقل در توسعه کشور به نظر می رسد تحقیقات و پژوهش های گسترده در این زمینه لازم است تا با بررسی کارشناسانه و دقیق بتوان پیشنهاد ساماندهی و اصلاح قوانین و آیین نامه های مرتبط را در قالب طرح هایی برای مسؤولین و فعالین حمل و نقل مطرح کرد.

سامانه های مدیریت سرعت در نظام حمل و نقل و ترافیک
نویسندگان: حجت اله بهروز، فرشید باباخانی، علیرضا سرکار
تعداد صفحات: 334 صفحه
نوبت چاپ: اول 1388
2000 نسخه
ناشر: شرکت کنترل ترافیک تهران

هدف از این کتاب عبارت است از مطالعه آن چه که نوشتارهای پژوهشی درباره نقش سرعت غیرقانونی در تصادف¬های ترافیکی مطرح ساخته اند؛ آزمون نقش دوربین¬های سرعت در کاستن از میزان سرعت خودروها؛ آزمون میزان کارآمدی دوربین¬های سرعت در زمینه ایمنی؛ و همچنین توضیحی بر مقوله¬های اجرایی که می¬توانند در «وجود یا فقدان» طرح و برنامه¬های دوربین سرعت، با به دست آوردن پذیرش و اقبال عمومی، یا برانگیختن مخالفت همگان در برابر اعمال مقررات حد مجاز سرعت از طریق عکس-برداری، مؤثر باشند.

مجموعه مباحث آموزشی امور گمرکی در رابطه با مقررات صادرات و واردات
نویسندگان: سید وحید اخلاقی مدیری، عبدالرضا سلیمانی
تعداد صفحات: 160 صفحه
نوبت چاپ: اول 1386
2000 نسخه
انتشارات: وکیل

پیشرفت های علمی- تکنولوژیکی رخ داده به خصوص طی ۳۰ سال اخیر، باعث تغییر و تحول زیادی در سیاست گذاری های اقتصادی- بازرگانی ممالک و همچنین منجر به تغییراتی در سیاست های اقتصاد بین الملل شده است. مبادلات بازرگانی خارجی بیش از پیش توسعه یافته و کشورها جهت توسعه اقتصادی با سیاست های باز اقتصادی و رونق دادن به بحث واردات و صادرات، اقتصاد داخلی خودشان را رونق و توسعه می دهند، در کشور ما نیز عمده ترین شاخص ها و چارچوب اهداف و سیاست هایی که در تجارت خارجی کشور مطرح است تحت عنوان قانون مقررات صادرات و واردات از تصویب قوه مقننه می گذرد و با تصویب آئین نامه اجرایی به مرحله اجرا در می آید. در این کتاب تاریخچه و کلیات مقررات مربوط به تجارت خارجی، مقررات صادرات و واردات کالاهای تجاری و کالاهای همراه مسافر، و در نهایت بخشی از مقررات متفرقه تجاری ارائه می¬شود.

مدیریت وصول مطالبات و اعتبارسنجی مشتریان
نویسنده: پرویز درگی، سعید محمدی
تعداد صفحات: 144 صفحه
نوبت چاپ: اول 1396
1100 نسخه
قیمت: 150,000 ریال
انتشارات: بازاریابی
شماره تماس: 66477016-021

با توجه به ضرورت حاصل از تحولات بازار و متفاوت شدن رفتار بعضی از افراد فعال در حوزه بازار که منتج به بالا رفتن لاوصولی¬ها شده است، مدیریت وصول مطالبات و استفاده از روش¬های اعتبارسنجی مشتریان بیش از پیش اهمیت دارد. کتاب حاضر که حاصل مطالعات و تجربیات نگارندگان است، تلاش دارد با ارائه راهکارهای شایسته، میزان تسلط شرکت¬ها را نسبت به بازار بیشتر کرده و ریسک آن¬ها را مدیریت و از سوختی پول آن¬ها جلوگیری کند. گفتنی است که در بخش¬های مربوط به چک، از مشاوره حقوقی متخصصان بهره گرفته شده است.

طراحی و برنامه ریزی معادن روباز
نویسندگان: ویلیام هوسترولید، مارک کوچتا، رندی مارتین
مترجمان: علی اصغر خدایاری، مهدی یاوری شهرضا
تعداد صفحات: 974 صفحه
نوبت چاپ: اول 1395
200 نسخه
قیمت: 650,000 ریال
انتشارات: دانشگاه تهران
شماره تماس: 88012080-021

این کتاب منبعی بسیار سودمند برای دوره های آموزشی در زمینه طراحی معادن سطحی، طراحی معادن روباز، و در مراحل پیشرفته طراحی و برنامه ریزی تولید معادن روباز است. اصول ارائه شده در این کتاب کاربرد جهانی دارد و می تواند به عنوان یک مرجع علمی مورد استفاده متخصصین قرار گیرد. شیوه اتخاذ شده در کتاب به گونه ای است که دانشجویان و دانش آموختگان رشته مهندسی معدن با یک رویکرد گام به گام طراحی و برنامه ریزی معدن را یاد می گیرند. متن روان، مثال های زیاد، مطالعات موردی و فهرست منابع مندرج در انتهای هر فصل، تمام مطالب مورد نیاز برای طراحی و برنامه ریزی معادن روباز را از جنبه نظری و کاربردی در اختیار مخاطبین قرار می دهد.

اقتصاد حمل و نقل دریایی
Maritime Transport Economics
نویسنده: محمدعلی حسن زاده محمدی
تعداد صفحات: 372 صفحه
نوبت چاپ: اول 1390
قیمت: 100,000 ریال
انتشارات: آرامش

امروزه نقش دانش و آگاهی در عرصه بین المللی تولید کالاها و خدمات، بیش از هر زمان دیگری عینی و محسوس است. صنعت حمل و نقل دریایی نیز به دلیل ماهیت بین المللی اش، محیطی به شدت رقابتی در میان بنادر، شرکت های کشتیرانی و فعالانی است که برای تداوم حضور در بازار و افزایش درآمد به فعالیت مشغول اند. در سطح کشوری اگر چه نیاز به حمل و نقل دریایی منتج از تجارت است، اما ارائه خدمات بهینه، ضمن کاهش قیمت تمام شده حمل و نقل و افزایش توان رقابتی صادرکنندگان و واردکنندگان، می تواند نیروی محرکه ای در سیر صعودی تجارت باشد. برای کشورهایی که در تجارت فرامرزی خود امکان استفاده از حمل و نقل دریایی را دارند، بهره مندی بهینه از این فرصت در اقتصاد خرد و کلان، مستلزم درک مبانی اقتصاد حمل و نقل دریایی است و این بخشی از قواعد بازی در صحنه رقابت بین المللی است.
کتاب اقتصاد حمل و نقل دریایی در برگیرنده موضوعات متعددی از جمله انواع روش های حمل و نقل، ویژگی های انحصاری حمل و نقل دریایی، جغرافیای تجارت و کشتیرانی، انواع شرکت های کشتیرانی، مشخصات کالاهای دریابرد، تأثیر عوامل محیطی و بازارهای مختلف بر نرخ های موجود در بازار و مفاهیم عرضه و تقاضا در صنعت حمل و نقل دریایی است. درک این موارد برای کارشناسان فعال در بنادر، شرکت های کشتیرانی، شرکت های کارگزاری، فورواردرها، اپراتورهای حمل و نقل بین وجهی، دانشجویان رشته مدیریت، تجارت و حمل و نقل و نیز محققان علوم اقتصادی می تواند منجر به اتخاذ تصمیم های اقتصادی در تخصیص بهینه منابع تولید شود.

مدیریت برنامه ریزی و کنترل ترافیک در بحران
Crisis Manangement In Traffic Transportation Planning

نویسنده: محمدرضا احدی، مقصود پوریاری
تعداد صفحات: 314 صفحه
نوبت چاپ: اول 1391
انتشارات: دانشگاه علوم انتظامی ناجا

کتاب مدیریت برنامه ریزی و کنترل ترافیک در بحران، حاصل جمع آوری مدارک و مستندات متنوع و پراکنده و تدوین مطالب جدید به منظور ارائه مرجعی مناسب جهت دانشجویان می باشد. این کتاب در ۹ فصل تدوین گردیده و در گردآوری مطالب کتاب سعی شده است از آخرین گزارش های علمی مرتبط در داخل و خارج از کشور استفاده گردد و همراه با تصاویر مناسب، ‌مطالب مرتبط توضیح داده شود.

اقتصاد سیاسی ایران
نویسنده: عباس مصلی نژاد
تعداد صفحات: 376 صفحه
نوبت چاپ: دوم 1395
1000نسخه
قیمت: 240,000 ریال
انتشارات: دانشگاه تهران
شماره تماس: 88012080-021

اقتصاد سیاسی ایران بدون برنامه های راهبردی در زمینه های توسعه و نگاه به آینده نمی تواند به نتایج مطلوب دست یابد. این امر ناشی از پیچیدگی های اقتصاد سیاسی و فرآیندهای توسعه می باشد. با توجه به مؤلفه هایی همچون نفت، گاز، مواد متنوع معدنی، دولت رانتیر، بی ثباتی های سیاسی، وسعت جغرافیایی، اهمیت ژئوپلیتیک منطقه ای، پراکندگی وتعارض نیروهای اجتماعی- سیاسی، فقدان توسعه پایدار، موج های برگشت پذیری در مسیر توسعه کشور، برقراری عدالت اجتماعی، فقرزداریی، اشتغال و … می بایست برای توسعه یافتگی اقتصاد سیاسی ایران به تنظیم برنامه ها و راهبردهای اجرایی مبادرت ورزید. بر اساس مطالب یاد شده، کتاب اقتصاد سیاسی ایران ارائه شده است.

معرفی چند عنوان کتاب در حوزه حمل و نقل

فهرست مطالب

مطالب رپورتاژ