معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان تهران مطرح کرد: درگذشت مرحوم نگهبان یک ضایعه و شوک بود

مراسم معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان تهران با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش سایت خبری ماهنامه صنعت حمل و نقل به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، صبح امروز با حضور مهران کفاش، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت راه و شهرسازی، مراسم معارفه مدیرکل جدید راه و شهرسازی استان تهران برگزار و  خلیل محبت خواه بعنوان مدیرکل جدید راه و شهرسازی به جای مرحوم رضا نگهبان، مدیرکل راه و شهرسازی متوفی این اداره کل، معرفی شد.مهران کفاش، معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت راه و شهرسازی در این مراسم ضمن تسلیت بابت درگذشت مرحوم نگهبان و تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: مرحوم نگهبان یک انسان شریف بود که وزارت راه و شهرسازی توانست از حضور ایشان در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران بهره گیرد.

وی افزود: با توجه به اهمیت جایگاه  استان تهران برای وزارت راه و شهرسازی و لزوم انتخاب یک مدیر توانمند و متخصص در این اداره کل؛ بررسی ها در سطوح مختلف انجام و مرحوم نگهبان که مدیری متخصص و باتجربه و نمونه بارز یک انسان مخلص و فداکار بود با تائید مقام عالی وزارت انتخاب شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه گفت: مرحوم نگهبان در ادوار مختلف به خصوص در هشت سال دفاع مقدس کارهای برجسته ای انجام دادند که درگذشت ایشان هم نشأت گرفته از عوارض شیمیایی شدن ایشان در آن دوران، اتفاق افتاد.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی مرحوم نگهبان و معرفی ایشان به عنوان انسانی متواضع و فروتن اظهار داشت: حسن خلق و نحوه برخورد ایشان با ارباب رجوع در همه سطوح و مناصب از جمله شهرداری تهران و اداره کل راه و شهرسازی استان تهران باعث شد تا همه از او به نیکی یاد کرده و کارنامه درخشانی از خود به یادگار گذاشت. انتظار می رود مدیرکل جدید استان تهران در تکریم ارباب رجوع و حل و فصل مشکلات آنها رویه آن مرحوم را در پیش گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان این که خدمت رسانی، یکی از اساسی ترین وظایف خانواده بزرگ وزارت راه و شهرسازی است، اظهار داشت: بدون شک انتخاب فردی شایسته برای احراز پست مدیرکلی استان تهران که بتواند جایگزین مناسبی برای مرحوم دکتر نگهبان باشد فرآیندی بس زمان بر، حساس و دشوار است که به لطف خدا این امر مهم در کوتاه ترین زمان ممکن میسر شد.

وی ادامه داد: چندین گزینه مدنظر قرار گرفت و در نهایت با جمع بندی‌های انجام شده مهندس محبت خواه با درخواست ما موافقت و این مسئولیت را پذیرفتند. ایشان مدیری باتجربه هستند که در چند استان مسئولیت داشته و نشان داده اند که مدیری کوشا، عملگرا و خادم هستند.

کفاش در ادامه بیان داشت: برای وزارت راه و شهرسازی مهم بود که فرد جایگزین مرحوم نگهبان آشنایی کامل به حوزه های راه، مسکن و املاک داشته باشند و این موضوع در استان تهران به عنوان مهمترین استان در کشور از اهمیت بسزایی برخورد است که خوشبختانه مهندس محبت خواه این خصوصیات را دارا بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سال ۱۳۹۹ سالی است که دولت به پایان کار خود نزدیک می‌شود بر لزوم نتیجه بخشی پروژه‌ها و کارها در حوزه راه و شهرسازی تاکید کرد و گفت: در همین جا و در این جلسه از آقای محبت‌خواه و همکاران شان می خواهیم با تلاش شبانه روز کارها را به سرانجام برسانند.

وی افزود: از ویژگی های خاص کار در استان تهران که آن را به طور شاخص از دیگر استان ها متمایز می کند کیفیت و نوع کار آن است. در استان تهران مسائل مهمی از جمله مبارزه با زمین خواری های کلان و …. وجود دارد که که در زمان مرحوم نگهبان از سوی ایشان و همکاران شان کارهای بسیار خوب و موثری انجام شد. کارهایی که کم سابقه بوده و  باعث آزاد سازی اراضی  شد و  ضرورت دارد این روند همچنان ادامه یابد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی به خصوص در بحث اقدام ملی در استان تهران اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال «جهش تولید» باید در این مسیر گام برداشته و شاهد سرعت و افزایش فعالیت‌ها در انجام برنامه ها باشیم.

مطالب رپورتاژ