الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز

الهام زرقانی شیراز خبرنگار گروه رسانه‌ای ترابر " صنعت حمل و نقل آنلاین- ماهنامه صنعت حمل و نقل- ماهنامه سفر و Explore Iran "

درخواست دریانوردان؛ دریافت حقوق و دستمزد هم‌تراز نرخ‌های بین‌المللی

صنعت حمل و نقل آنلاین: معاون وزیر راه و شهرسازی محمد راستاد در مراسم روز دریانورد به پیام‌های دریافتی از دریانوردان در این روز و مطالبات آن‌ها اشاره کرد. پیام‌های دریافت شده از دریانوردان مطالبه‌هایی بود که جامعه دریانوردان داشتند. سازمان بنادر در تلاش است تا به بخش عمده‌ای از آنها که درخواست حقوق و دستمزد مناسب و هم تراز با نرخ‌های بین‌المللی است پاسخ دهد.

به گزارش خبرنگار صنعت حمل و نقل آنلاین، محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم گرامیداشت روز دریانورد از تلاش‌های دریانوردان و تمامی شرکت‌های حمل و نقل دریایی تقدیر کرده و بیان کرد: دریانوردان ایثارگرانه به خدمت در این حوزه ادامه دادند و تمامی ناوگان و ارگان‌های دریایی از جمله شرکت‌های نفت‌کش نیروی دریایی سپاه و ارتش، شرکت فلات‌قاره با ناوگان خود و همچنین شرکت‌های اکتشافی و خدماتی جستجو و نجات دریایی به‌صورت شبانه‌روزی در این حوزه تلاش کردند.

راستاد به پیام‌های دریافتی از دریانوردان در روز دریانورد و مطالبات دریانوردان اشاره کرد و گفت: پیام‌های دریافت شده از دریانوردان مطالبه‌هایی بود که جامعه دریانوردان داشتند که در تلاشیم تا به بخش عمده‌ای از آنها که درخواست حقوق و دستمزد مناسب و هم‌تراز با نرخ‌های بین‌المللی است پاسخ داده شود.

مطالبات دریانوردان با مدیران شرکت‌های کشتیرانی مطرح می‌شود تا به پاسخی مناسب ختم شود.

راستاد در خصوص دریافت واکسن و اولویت قرار دادن دریانوردان برای واکسن کرونا تاکید کرد : بسیاری از این دریانوردان درخواست داشتند که واکسیناسیون شوند و این یکی از مطالبات آن‌ها بود که ما به وزارت بهداشت اعلام کردیم  و آن‌ها  گفتند که دریانوردان در اولویت سوم قرار دارند.

وی بخش دیگری از مطالبات دریانوردان را مسکن عنوان کرد و در ادامه بیان کرد: دریانوردان درخواست تامین مسکن داشتند و من از وزیر راه و شهرسازی درخواست می‌کنم تا به هر طریقی که امکان دارد و اگر رهنمود و همکاری در این زمینه داشته به ارگان‌های دریایی اعلام کنیم.
راستاد در خصوص قرارداد کاری گفت: قرارداد مصوب دریایی به‌زودی نهایی می‌شود تا مبنای کار قرار گیرد همچنین امکانات رفاهی مناسب‌تر و لوازم فردی ایمنی هم از دیگر مکاتبات و مطالبات دریانوردان بوده ‌است که امیداریم شرکت‌ها ان‌ها را در اولویت خود قرار دهند.

تسهیل در تمدید گواهینامه از دیگر موارد مورد پیگیری است. دریانوردان در این زمینه هم مطالباتی داشتند که ما تلاش می‌کنیم در حداقل زمان ممکن انجام شود.

رئیس سازمان بنادرودریانوردی در پایان تصریح کرد:  تکرار دوره‌های آموزشی و بازآموزی و تمدید آموزش به‌صورت شفاهی هم برای ناوگان کمتر از سه هزار هم از دیگر مطالبات دریانوردان بوده‌است که با توجه به آنکه دریانوردان باید در آزمون شفاهی شرکت کنند و این حصول اطمینان باید صورت گیرد و ما همواره سعی کردیم این مطالبات دریانوردان را در اولویت خود قرار دهیم.

 

درخواست دریانوردان؛ دریافت حقوق و دستمزد هم‌تراز نرخ‌های بین‌المللی

فهرست مطالب

مطالب رپورتاژ