مدیرکل راه آهن جنوب اعلام کرد: افزایش ۲۹ درصدی تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام (ره)

مدیرکل راه آهن جنوب گفت: ۹۲۲ هزار تن انواع کالا در بندرامام خمینی(ره) توسط ریل تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش سایت خبری صنعت حمل و نقل، عبدالکریم درویش‌زاده درباره تخلیه و بارگیری کالا توسط ریل، بیان داشت: تخلیه و بارگیری ریلی در سه ماهه سال جاری را در مقایسه با سال گذشته، ۲۹ درصد افزایش داشته است.

وی همچنین محمولاتی از قبیل کالای اساسی شامل ذرت، گندم، کنجاله سویا و همچنین زغال سنگ، ورق عریض  و آلومنیوم را از عمده محمولاتی برشمرد که از مبدأ بندرامام خمینی(ره) به نقاط دور و نزدیک در شبکه ریلی حمل شده است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادرودریانوردی مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به تخلیه ۳۵۲ هزار تن محموله صادراتی شمش از مبدأ فولاد خوزستان  در پایانه های ریلی بندرامام خمینی(ره)، این مجتمع بندری را از مهم ترین مقاصد ریلی صاحبان کالا و بازرگانان عنوان کرد.

درویش زاده گفت: میزان بارگیری ریلی غلات از مبدأ بندرامام خمینی(ره) به مقاصد درون کشور بالغ بر ۲۶۰ هزار تن بود که این عدد رشدی  ۱۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است.

مدیرکل راه آهن جنوب با اشاره به تعامل و هم‌افزایی راه آهن جنوب و اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان تصریح کرد: با هدف افزایش سهم حمل‌و‌نقل ریلی در جابجایی کالا، ایجاد زیرساخت‌های  ریلی از جمله  افزایش تعداد ایستگاه های توزین ریلی و نقاط و پایانه‌های تخلیه و بارگیری  در مجتمع بندری امام(ره) و افزایش تعداد واگن و اختصاص قطار برنامه‌ای حمل کالا ضرروی است.

مطالب رپورتاژ