قیمت گل رز هلندی تهران

با توجه به خرید و فروش بالای انواع گل رز، قیمت این نوع از گلها در فصول برداشت آن بسیار ارزان می شود.

این نوع از گلها دارای رنگهای مختلف بوده که هر رنگ نشانگر یک حالت احساسی بوده و برای خرید باید به رنگها دقت کنیم.

همان طور که در مورد رنگ قرمز اشاره کردیم، در مورد رنگ نارنجی نیز باید بگوییم که این رنگ نماد شور و اشتیاق می باشد.

جالب است بدانید رنگ زرد در این گلها نشانه شادی و مراقبت بوده و رنگ صورتی بیانگر لطف و سپاس تلقی می شود.

برای بررسی قیمت گل رز باید بدانید که، گلهای رز به دو صورت مدرن و کلاسیک تولید می شوند که نمونه های مدرن دارای گلهای بزرگتر و دوران گلدهی طولانی تر می باشند.

نمونه های مدرن شاخه های قدرتمند تر و مقاوم تری دارند و به همین دلیل برای تزئینات و دسته گلها مناسب تر هستند.

گلهای رز یا گل رز هلندی سفید بالا رونده به دلیل حساس بودن و شرایط به عمل آمدن، نیاز به مراقبت بیشتری نسبت به رزهای بیشتر دارند.

این گلها به طور متوسط در سال دوبار گلدهی دارند و برای نگهداری و تولید آن باید آموزشهای لازم را پشت سر گذاشت.

از رزهای پرطرفدار که بعد از سال 1966 در جهان محبوب شد آلتیسیمو می باشد که دارای گلهای مخملی و بسیار زیبا هستند.

 

گل رز تهران

افزایش بیش از 20 درصدی صادرات گل رز هلندی رونده در ایران به کمک تولید کنندگان آن در تهران انجام می گیرد و بالغ بر 90 درصد گلهای تولیدی ایران از شهرهای تهران مشهد و یاسوج می باشد که در ادامه بیشتر در این رابطه خواهیم گفت همانطور که می دانید جالب است بدانید که تولید گل در سال گذشته تنها در استان یاسوج 4 میلیون شاخه گل بوده است که نسبت به مشابه سال قبل خود بالغ بر 3 میلیون افزایش را شاهد بوده ایم و این نشان دهنده این است که استقبال از این محصول بسیار زیاد بوده است.

همانطور که انتظارش را داریم این گل از خانواده و نژاد گلهای سرخیان می باشد که به شکل بوته ای در اکثر نقاط دنیا شاهد رشد و تولید آن هستیم نمونه ای از آن معمولا برای پیوند و تولید و تکثیر استفاده می شوند.

نوع دیگر گل رز تهران هلندی دو رنگ که هم نژاد این گونه است گل محمدی نام دارد که برگهایی صورتی رنگ دارد این گل بسیار خوش بو بوده و در صنعت عطر سازی از آن بهره می گیرند همچنین به دلیل خواص فوق العاده شفا بخش آن در صنعت گلاب گیری از آن بهره می گیرند به ویژه در بعضی از انقاط ایران این گونه بیشتر یافت می شود مثل قمصر و کاشان که مهد این گل می باشد و معروف به این شهرها است نژاد دیگر گلهای رز نسترن نام دارد که احتمالا آن را شنیده باشید و خیلی از والدین این اسم را روی فرزندان خود قرار می دهند این گل سفید مایل به صورتی می باشد و در ایران خیلی یافت می شود بسیار مقاوم در برابر سرما و گرما است بر خلاف گونه های دیگر و از آن در انواع گل آرایی استفاده می کنند.

 

گل رز هلندی

بدون شک یکی از بهترین نوع از گل رز نوع گل رز هلندی در گلخانه آن می باشد به طوریکه با نگاه کردن به آن می توان اوج زیبایی را در آن مشاهده کرد.

رزها داریا دو نوع ایرانی و هلندی می باشند.

رزهای هلندی و ایرانی دارای تفاوتهایی می باشند که در قسمت زیر به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

ماندگاری

رزهای هلندی از نظر ژنتیکی به گونه ای اصلاح شده اند که دوام و مقاومت بالایی دارند و می توانند مدت زمان طولانی تری را شاداب و همچنین با طراوت باقی بمانند اما رزهای ایرانی دوام به نسبت کمتری دارند و در مدت زمان کوتاهی پژمرده می شوند.

به طورکلی رزهای هلندی در دمای اتاق بین 4 الی 6 روز ماندگاری دارد اما رزهای ایرانی نهایتا سه روز ماندگاری دارند و در مدت زمان بسیار کوتاهی پژمرده می شوند.

اندازه

رزهای هلندی عموما دارای اندازه درشت تری به نسبت رزهای ایرانی می باشند به طور معمول رزهای هلندی دارای چهار الی پنچ سانتی متر قطر می باشد اما رزهای ایرانی دارای قطر به نسبت کمتر از این مقدار می باشند.

از نظر ساقه گل رز هلندی به نسبت ساقه بلند و همچنین قطور تری دارند ارتفاع رزهای هلندی بین 70 تا 100 سانتی متر می باشد در حالیکه رزهای ایرانی به طور تقریبی دارای ارتفاع 50 تا 60 سانتی متر می باشند.

جنس گلبرگ

رزهای ایرانی دارای گلبرگهایی به نسبت نازکی می باشند در صورتی که رزهای هلندی دارای گلبرگهایی ضخیم و مقاوم هستند.

رنگ

طیف رنگ بندی بکار رفته در رزهای هلندی متنوع می باشد در صورتیکه رزهای ایرانی تنوع به نسبت کمتری دارند به طوریکه فقط رنگ قرمز آنها پرورش داده می شود.

قیمت

با توجه به هزینه های پرورش و همچنین تولید قیمت گل رز هلندی گلدانی به نسبت بیشتر از رزهای ایرانی می باشد.

به طور کلی رزهای هلندی دارای قیمت حدودا چهار الی پنج برابر قیمت رزهای ایرانی می باشد.

مطالب رپورتاژ