عملیات اجرایی ۵۴۳ کیلومتر راه روستایی در بشاگرد هرمزگان

صنعت حمل و نقل آنلاین: همزمان با اجرای عملیات ساخت و آسفالت ۵۴۳ کیلومتر راه روستایی در منطقه بشاگرد استان هرمزگان، آیین بهره برداری از پل بزرگ بر روی رودخانه جگین و  آسفالت ۱۰۲ محور روستایی به طول ۳۷۵ کیومتر در قالب طرح ابرار با حضور وزیر راه و شهرسازی در این استان آغاز شد.
به گزارش صنعت حمل و نقل آنلاین، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با حضور در محورهای مواصلاتی شهرستان بشاگرد از نزدیک روند عملیات اجرایی پروژه های در دست اقدام را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد.
در آیین بهره برداری از پروژه های راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان، پل رودخانه جگین که وعده ساخت آن در دی ماه سال گذشته توسط وی به مردم منطقه بشاگرد داده شده بود، رسماً افتتاح شد و مورد بهره برداری قرار گرفت.
وزیر راه و شهرسازی با قدردانی از تلاش های انقلابی و جهادی مجموعه تلاشگران سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در تکمیل پروژه های شهرستان بشاگرد اظهار داشت: ۴۲۰ کیلومتر از راه‌های مواصلاتی شهرستان بشاگرد ظرف مدت سه سال در قالب کریدور شمال به جنوب و غرب به شرق احداث می شود که این شهرستان را از شرق و شمال به دو استان سیستان و بلوچستان و کرمان متصل خواهد کرد.
اسلامی با تصریح این‌که ۱۰۲ پروژه آسفالت راه‌های روستایی به طول ۳۷۵ کیلومتر در قالب طرح ابرار و با اعتباری بالغ بر ۱۸۷۶ میلیارد ریال در استان به بهره برداری رسیده است، افزود : با اجرای طرح سراسری ارتقای کیفیت روکش آسفالت، ۱۷۰ کیلومتر از  راه‌های استان با اعتباری بالغ بر ۸۵۰ میلیارد ریال  مورد بهره برداری قرار گرفت.
بر اساس این‌گزارش همچنین عملیات اجرایی چهار محور روستایی شهرستان بشاگرد، جاده بیخ کهنو- دولت آباد-حاجی آباد سرحدی-سمسون نیز با دستور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
اسلامی ابراز امیدواری کرد با اجرای این طرح ها تا پایان دولت دوازدهم، شهرستان بشاگرد به عنوان یکی از شهرستان های برخوردار به لحاظ زیرساخت ها تبدیل شود.
در این مراسم بهره برداری از عملیات اجرایی ساخت و آسفالت ۵۴۳ کیلومتر راه روستایی در این منطقه آغاز شد که عمده این عملیات در محور زیر کوه به طول ۱۰۸ کیلومتر، محور پشت کوه به طول ۹۲ کیلومتر، محور حاجی آباد به سرحدی به طول ۱۰۲ کیلومتر و محورهای ۱۴ روستا به طول ۴۳ کیلومتر بوده که با اتمام آنها حداقل ۱۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار از نعمت راه مناسب برخودار خواهند شد.
عبدالهاشم حسن نیا معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، ، فریدون همتی استاندار هرمزگان، شعبانعلی خاوری سرپرست معاونت راه های فرعی و روستایی این سازمان، یوسف عابدینی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان و جمعی از مسئولان استانی وزیر راه و شهرسازی را همراهی کردند.
جمعی از سران طوایف بشاگرد ضمن تشکر از تحقق وعده وزیر راه و شهرسازی در موعد مقرر، از وزیر راه و شهرسازی در خصوص پیگیری افتتاح به موقع پل جگین و اتمام عملیات اجرایی سایر پروژه های شهرستان بشاگرد قدردانی کردند.

مطالب رپورتاژ